Sophia Flörsch wordt geopereerd na horrorcrash

Van Amersfoort Racing coureur Sophia Flörsch heeft een breuk in haar rug opgelopen na een zwaar ongeval in de straten van Macau. De 17-jarige Duitse Formule 3 coureur raakte haar voorligger nadat deze afremde vanwege een gele vlag. Flörsch kon niet meer op tijd reageren en toucheerde de bolide van Jehan Daruvala waarna ze spinde en de hekken in vloog. Sho Tsuboi werd door Flörsch geraakt, maar ook een marshal en twee fotografen raakten gewond.

Sophia Flörsch wordt geopereerd na horrorcrash
©Barry Mikkers (MotorsportZ)

Een van de coureurs die het ongeluk van dichtbij had zien gebeuren is Guan Yu Zhou die in het talentenprogramma van Ferrari bivakkeert. "Het was een heel beangstigend moment", vertelt Zhou tegen Motorsport.com. "Toen we door de Mandarin kwamen, zag ik gele lichten knipperen waarna ik dacht dat deze per ongeluk waren geactiveerd door de organisatie. Sophia reed heel dicht achter Jehan waardoor ze geen tijd meer had om te reageren toen deze afremde. Ze raakte Daruvala rechtsachter en spinde voor Lisboa. Ik hoop dat zij in orde is", aldus de jonge protegé.

De FIA en de organisatie hebben laten weten dat er vijf personen betrokken zijn geweest bij het ongeluk. Twee coureurs, waaronder Tsuboi, twee fotografen en een marshal. Niemand was bewusteloos na het incident, maar wel waren er gewonden. Tsuboi heeft pijn aan zijn onderrug, de marshal heeft zijn kaken gebroken en een verwonding aan zijn buik en de fotografen zijn gewond geraakt aan de lever en hebben een hersenschudding.

Sophia Flörsch heeft een breuk in haar rug en heeft via Social Media laten weten in orde te zijn. Wel wordt ze morgen geopereerd aan haar verwondingen. Daarnaast heeft ze gemeld snel met meer updates te komen over haar toestand.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET