Officieel: Juan Manuel Correa keert terug in de autosport met ART Grand Prix

Juan Manuel Correa zal aankomend seizoen uitkomen in de Formule 3. De Ecuadoraans-Amerikaanse coureur is vandaag door ART Grand Prix aangekondigd als coureur en deelnemer aan het FIA Formule 3-kampioenschap.

Officieel: Juan Manuel Correa keert terug in de autosport met ART Grand Prix
© Formula Motorsport Ltd. | Juan Manuel Correa

Correa keert anderhalf jaar na zijn bijna fatale ongeval in de Formule 2 terug in de autosport. Op zaterdag 31 augustus 2019 raakte Correa betrokken bij een horrorcrash en raakte daarbij levensbedreigend gewond en moest mogelijk beide benen verliezen. Anthoine Hubert overleefde de crash op Spa-Francorchamps niet. Hij overleed in nabij gelegen ziekenhuis in België.

Na anderhalf jaar revalideren krijgt Juan Manuel Correa van ART Grand Prix de kans om het weer te proberen. In eerste instantie zal Correa via de Formule 3 terugkeren naar de top van de autosport. Wat er later nog meer mogelijk is is op dit moment niet te overzien.

Correa kan zijn geluk niet op. Na anderhalf jaar keihard werken aan zijn comeback, laat hij het volgende optekenen in de officiële verklaring van ART Grand Prix. "Allereerst ben ik ontzettend blij om terug te zijn na wat ik heb meegemaakt. Ik ben ART Grand Prix super dankbaar; het betekent veel voor me dat ze in mij en mijn comeback geloven. F3 is een overgangsjaar, mijn droom is nog steeds om F1 te bereiken en dit is de eerste stap in mijn comeback. Mijn doelen liggen een beetje voor op mezelf, want ik moet nog veel doen, ik heb anderhalf jaar geen auto gereden en er ligt een grote leercurve voor de boeg. Ik ga dit seizoen open-minded in, ik zal mezelf niet onder druk zetten, ik zal mijn best doen, ik zal doen waar ik van hou en dat is al een overwinning."

Juan Manuel is een voorbeeld van moed en vasthoudendheid, aldus Sébastien Philippe.

ART-teambaas Sébastien Philippe is ook meer dan opgetogen over de komst van de nog jonge Juan Manuel Correa. "Sinds zijn verschrikkelijke ongeval in Spa heeft Juan Manuel veel fasen doorgemaakt, altijd vechten, terwijl hij in gedachten hield dat hij zijn droom om op het hoogst mogelijke niveau te blijven racen niet wilde opgeven. Juan Manuel is een voorbeeld van moed en vasthoudendheid en ART Grand Prix is ​​er trots op hem de kans te geven om weer te racen. Juan Manual is mentaal extreem sterk, hij vecht nog steeds om zo fit mogelijk te zijn en hij heeft honger. Achter het stuur is zijn talent immens, zoals blijkt uit zijn prestaties in de skelters en daarna zijn eerste jaren in de autosport. We willen Juan Manuel graag vergezellen om zijn carrière te hervatten en hem weer op de ladder te helpen. Hij zal het team laten profiteren van zijn talent en ervaring."

Wie de teamgenoot wordt van Juan Manuel Correa is ook al bekend. Dat is  Frederik Vesti die vorige week door ART Grand Prix werd bevestigd.

Gerelateerde onderwerpen Formule 3Anthoine HubertArt Grand PrixFrederik VestiJuan Manuel CorreaSébastien Philippe
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.