Mick Schumacher met Prema naar Formule 3

Mick Schumacher met Prema naar Formule 3
Foto: Mick Schumacher (Prema) - Bron: Acisportitalia.it
25 dec 2016 - 07:08
Julian Verheul
DELEN

De zoon van de legendarische Formule 1-coureur Michael Schumacher zal volgend jaar uitkomen in het Europese Formule 3-kampioenschap. De jonge Duitser zal gaan rijden voor het Italiaanse Prema Power team.

Mick Schumacher inmiddels 17 jaar oud, reed afgelopen twee jaar in de Duitse Formule 4 klasse. Mick reed in zijn eerste jaar voor het Nederlandse van Amersfoort Racing team, maar maakte eind vorig jaar de overstap naar Prema. Prema dat goede connecties heeft met Scuderia Ferrari maakte zelf dit nieuws vandaag bekend.

"De Formule 3 is de juiste stap voor mij en ik ben dan ook klaar voor de start van het nieuwe seizoen", aldus Mick Schumacher. Mick heeft dan ook vertrouwen dat het een positief jaar zal gaan worden. "Het seizoen wordt zeker weten een uitdaging, maar de tests die we afgelopen weken hebben gedaan, maakte mij erg duidelijk dat het geweldig is om met een Formule 3 auto te rijden".

Schumacher junior zal volgend jaar teamgenoot worden van de Brit Callum IIot die net van Van Amersfoort Racing afkomt. De Chinees Guan Yu Zhou wordt ook teamgenoot van Schumacher.

Mick reed de afgelopen twee jaar dus in de Duitse Formule 4 en dat ging niet onopgemerkt voorbij want hij werd tiende in het eindklassement in 2015 en tweede in 2016. Schumacher won in totaal zes keer een race in deze klasse. Ook reed Mick in de Italiaanse Formule 4 in 2016, daar won hij in totaal vijf keer een race en eindigde tevens als tweede in het kampioenschap.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00