Mick Schumacher blijft realistisch: "moet eerst leveren"

Mick Schumacher blijft realistisch: "moet eerst leveren"
Foto: Mick Schumacher (Prema) - Bron: ©Barry Mikkers (MotorsportZ)
25 okt 2017 - 05:52
de redactie
DELEN

Na een een stabiel, maar sober 2017-seizoen in het Europese Formule 3-kampioenschap is Mick Schumacher ingetogen en realistisch: "ik moet me op alle punten verbeteren". De zoon van zevenvoudig Formule 1-wereldkampioen, Michael Schumacher wist slechts een keer op het podium te eindigen en dat was in de eerste zaterdag race op Monza, Italië.

Toen Mick Schumacher aan het begin van 2017 aan zijn eerste Europese Formule 3-kampioenschap begon was de insteek duidelijk, het zou een uitdagend en leerzaam seizoen worden. En dat is uitgekomen. Mick Schumacher eindigde als twaalfde in het Europese Formule 3-kampioenschap met 94 punten. Ter vergelijking: Lando Norris die dit jaar kampioen werd had 441 punten. De beste prestatie van Mick Schumacher was een derde plaats tijdens de eerste race op de zaterdag in Monza, Italië.

De 18-jarige zoon van 'Schumi' lijkt dus niet even snel naar de Formule 1 door te stomen, iets wat voormalig Formule 1-baas Bernie Ecclestone graag had gezien. De koninklijke klasse van de autosport is nog ver weg en Mick Schumacher is zich hiervan bewust.

"Wanneer ik denk dat ik er klaar voor maak ik de stap, eerder niet", aldus Mick Schumacher. "Daarom moet ik nu gaan presteren, ik zal op alle punten moeten verbeteren", verzekert de Formule 3-coureur.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00