Vettel: 'Mick Schumacher weet dat hij op mij kan rekenen'

Vettel: 'Mick Schumacher weet dat hij op mij kan rekenen'
©F2 Media
7 mrt 2019 - 10:57
Ries Boogert
DELEN

Sebastian Vettel zegt dat hij klaar staat om de zoon van Michael Schumachter te helpen waar hij kan. Mick Schumacher, die vorig jaar Europees Formule 3-kampioen werd, stapt in 2019 in het laatste voorportaal van de Koningsklasse van de autosport, de Formule 2.

Mick Schumacher lijkt niet alleen op zijn vader qua uiterlijk, hij heeft ook nog eens de zelfde race genen van zijn vader geërfd. De Jonge vader staat op het punt om in de voetsporen van zijn legendarische vader te treden.

Tijdens zijn gang naar de top van de autosport kan Mick Schumacher rekenen op de hulp van viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel. Zo heeft Vettel laten weten. Na de pensionering van Michael Schumacher kreeg Sebastian Vettel morele bijval van de zevenvoudig wereldkampioen. En nu lijken de rollen in zekere zin te zijn omgedraaid.

Aan de jonge Duitse Formule 3-kampioen wordt steeds meer aandacht besteed in de media. Dit jaar debuteert de spruit van Michael Schumacher in de Formule 2, waar hij uitkomt voor het Prema Racing team. Het team waar Charles Leclerc in 2017 de F2-titel behaalde.

"Hij weet dat hij altijd naar mij toe kan komen als hij vragen heeft", vertelt Vettel tegen Sport Bild. "Of mijn antwoorden hem helpen helpen is een andere zaak", grapt de Duitser. "De verwachtingen die men van Mick heeft zijn enorm groot, hij heeft niemand nodig die hem daaraan herinnert."

Uit de schaduw van z'n vader treden

Voormalig Formule 1-coureur Heinz-Harald Frentzen gelooft dat de weg naar de top en in de voetsporen van zijn vader treden "ongelooflijk moeilijk" zal worden voor Mick Schumacher.

"Kijk maar naar Damon Hill, Jaqcues Villeneuve en Nico Rosberg en de tijd die zij er voor nodig hadden om uit de schaduw van hun vader te treden", aldus Frentzen.

"De druk op Mick [Schumacher] is enorm. Het wordt voor Ferrari een enorme uitdaging om hem rust te gunnen, zodat hij zijn potentieel kan ontwikkelen", aldus de 51-jarige Frentzen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00