Sauber-talent Théo Pourchaire met ART naar de Formule 2 in 2021

De 17-jarige Fransman Théo Pourchaire zal in 2021 uitkomen voor het Franse ART Grand Prix in de Formule 2. De protegé van Sauber reed afgelopen jaar in de Formule 3 waar hij tweede eindigde in het klassement achter de Australiër Oscar Piastri die eveneens in de Formule 2 zal gaan rijden.

Sauber-talent Théo Pourchaire met ART naar de Formule 2 in 2021
© ART Grand Prix | Théo Pourchaire

Afgelopen seizoen reed Pourchaire ook al bij ART, maar dan in de Formule 3 en daar viel de jonge Fransman direct op door zijn bijzondere prestaties. Hij blijft dus bij hetzelfde team, maar zal een niveautje hoger gaan rijden. Afgelopen jaar kwam de Fransman 3 punten tekort voor de titel. Hij won een aantal races waaronder de feature race van Hongarije en de sprint race van Oostenrijk.

“Ik ben erg verheugd dat ik nog een jaar langer doorga bij ART Grand Prix,” zei Pourchaire in de officiële verklaring van het team. “Vorig jaar gaf de Franse renstal mij al de kans om mezelf te bewijzen in de Formule 3 en dit jaar gaan ze me weer een stapje verder helpen richting de Formule 1. Dit jaar zal ik hetzelfde gaan proberen in de Formule 2 als in de Formule 3: bovenin meedoen. Ik kijk erg uit naar aankomend seizoen en ben helemaal klaar ervoor. Waarschijnlijk zal ik ook de jongste coureur van de grid worden. Dit jaar kan ik waarschijnlijk veel ervaring opdoen en ik kan mezelf echt gaan verbeteren.”

Vorig seizoen kreeg Pourchaire alvast een klein voorproefje in de Formule 2. Toen mocht die met HWA Racelab rijden bij de laatste 2 weekenden van het seizoen in Bahrein. Sebastian Philippe, teambaas van ART Grand Prix, vind de stap naar de F2 voor Pourchaire logisch: “Hoe Pourchaire gegroeid is sinds zijn debuut in de autosport, is echt ongelooflijk. Na het winnen van het Formule 4-kampioenschap in 2019, werd hij vorig jaar tweede in de Formule 3. Naast de resultaten in het eindklassement, heeft die ook stappen gemaakt met het vechten in een extreem competitief veld.”

“Aan een tweede jaar in de F3 zou Théo niks hebben en daarom is de stap naar de Formule 2 ook een mooie. Het is een enorme stap van de F3 naar de F2, maar met zijn kaliber, snelheid en leergierigheid is dit een logische stap. Ik hoop dat het een succesvol jaar met hem kan gaan worden.”

Gerelateerde onderwerpen Formule 2ARTF2 nieuwsFormule 2 2021Théo Pourchaire
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.