Nyck de Vries rijdt in 2018 Formule 2 voor Prema Racing

Nyck de Vries rijdt in 2018 Formule 2 voor Prema Racing
Foto: Nyck de Vries (Prema Racing/Theodore Racing) - Bron: Prema Powerteam
27 nov 2017 - 11:28
de redactie
DELEN

Nyck de Vries rijdt in 2018 voor Formule 2-team van Prema Racing, het team waarmee Charles Leclerc dit jaar kampioen werd, zo is maandag bekend gemaakt door Prema Powerteam. Het Italiaanse team heeft in de twee eerste jaren dat ze deelnemen aan het Formule 2-kampioenschap twee kampioenen voortgebracht, Pierre Gasly in 2016 en dit jaar was Charles Leclerc oppermachtig in de raceklasse die duidelijk een opstap kan zijn naar de Formule 1.

Prema-teambaas René Rosin is verheugd dat hij Nyck de Vries voor 2018 heeft weten vast te leggen. "Tot ons genoegen hebben we Nyck voor 2018 weten vast te leggen. Zijn kwaliteiten zijn overduidelijk en staan buiten kijf. We hopen dat zijn talent bij ons nog beter tot zijn recht gaan komen en dat hij een gooi naar de titel kan doen."

"Allereerst wil ik iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt bedanken", begint Nyck de Vries. "Ik ben zeer blij om me bij een succesvol team als Prema te mogen voegen. Ik ben dankbaar voor het in mij gestelde vertrouwen. Ik heb al langere tijd contact met het team en ik vind het geweldig dat ik in 2018 voor Prema mag racen. Ik verheug me op de uitdagingen die in 2018 voor ons liggen. Dat de beste moge winnen!", aldus de Vries.

Iedereen die dacht dat Nyck de Vries bij McLaren in de vergetelheid was geraakt heeft het mis. Mclaren-directeur Eric Boullier laat zich in het persbericht van Prema Powerteam positief over de Nederlander uit. "Nyck is een gewaardeerd en populair lid van het McLaren-junioren programma. Het doet ons deugd dat hij verder gaat in de Formule 2 om zo zijn stabiele prestaties voor te zetten in 2018", aldus Boullier.

Coureurs die hun roots hebben liggen bij het Prema Powerteam zijn onder andere Robert Kubica, Esteban Ocon en Lance Stroll.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00