Nyck de Vries per direct naar Racing Engineering

Nyck de Vries per direct naar Racing Engineering
23 aug 2017 - 14:58
Ries Boogert
DELEN

Nyck de Vries rijdt met ingang van aanstaand Grand Prix-weekend in Stavelot, België voor het Spaanse Racing Engineering, zo maakt het Racing Engineering-team maandag bekend. De Nederlander neemt de plek in van Louis Deletraz, die op zijn beurt voor het Italiaanse Rapax gaat rijden.

Racing Engineering heeft meer dan vertrouwen in de Nederlander uit de provincie Friesland. "We volgen de carriere van Nyck al langere tijd en we staan al meerdere [junior] seizoenen in contact met hem", aldus Alfonso de Orléans-Borbón (President van Racing Engineering).

"Het is een bijzondere jongeman, erg professioneel en toegewijd", gaat de Spanjaard verder. "Het hele team kijkt er naar uit om hem in onze wagen te zien rijden. Helemaal als we ons bedenken dat het raceweekend in Spa een historische gaat worden." Aanstaand weekend wordt voor de vijftigste keer een Formule 1-grand prix verreden op Spa-Francorchamps. "Ik ben erg optimistisch dat we Nyck aanstaand weekend als één van de eerste over meet zien komen", aldus Alfonso de Orléans-Borbón.

"Misschien een beetje apart om midden in een seizoen over te stappen, maar ik ben erg opgetogen dat ik deze stap naar Racing Engineering heb gemaakt", vertelt Nyck de Vries. "We [Racing Engineering en ik] hebben al contact met elkaar sinds 2015. Het is geweldig dat ik nu ook een kans krijg om voor dit team te rijden."

"Ik hoop dat ik met dit team nog meer succes kan boeken en dat we het tij voor het team kunnen keren. Het team heeft in het verleden altijd goed gescoord en dat moeten we terughalen", besluit de Vries.

Nyck de Vries rijdt voor de rest van het seizoen voor Racing Engineering en keert daarmee Rapax de rug toe. Het wordt een spannend weekend voor de Vries, er zijn tienduizenden Nederlanders en die komen natuurlijk niet alleen voor Max Verstappen...

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00