Nyck de Vries over eerste F2-race in Bahrein
Foto: Nyck de Vries (Rapax) F2 Wintertests 2017 - Bron: F2 Media

Nyck de Vries over eerste F2-race in Bahrein

13 apr 2017 - 20:30
Ries Boogert

Nyck de Vries staat aan de vooravond van een spannende nieuwe stap in zijn racecarrière. Aankomend weekend zal de 22-jarige Nederlander als McLaren-junior in Bahrein deelnemen aan zijn allereerste Formule 2-race. Na enkele succesvolle jaren in de Formule Renault 2.0, Formule Renault 3.5 en vorig jaar in de GP3, zal De Vries komend weekend starten als rookie in het Formule 2-kampioenschap (voorheen GP2).

Tijdens de tests die vooraf gingen aan het seizoen was de 22-jarige Nederlander consistent en regelmatig bovenaan de tijdenlijst te vinden in de bolide van het Rapax-team. Tijdens de derde en laatste testdag reed de Nederlander zelfs de op een na snelste tijd van de tests.

"De test zijn echt zeer positief verlopen", vertelt De Vries ontspannen. "Het is erg belangrijk om de wagen goed aan te voelen voor dit kampioenschap, en ik denk dat we een paar zeer productieve dagen achter de rug hebben. De snelste tijd zijn eigenlijk ook een bonus op onze prestaties. Voor mij zijn de snelste tijden erg belangrijk, mijn doel is namelijk races te winnen en mijn vaste plek bij Rapax en in de Formule 2 te verdienen."

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 2
07 mrt. 10:57
Vettel: 'Mick Schumacher weet dat hij op mij kan rekenen'
07 mrt. 05:05
Richard Verschoor komt weer in actie tijdens Formule 2-testdag
03 mrt. 20:28
Jong talent Verschoor in de race voor F2-stoeltje bij MP Motorsport
03 mrt. 19:54
Nyck de Vries begint aan derde Formule 2 seizoen
15 jan. 08:40
Gerucht: 'Mick Schumacher ingelijfd door Scuderia Ferrari'