Jong talent Verschoor in de race voor F2-stoeltje bij MP Motorsport

Een nieuw Nederlands talent heeft zich gemeld aan de poort van het wereldniveau. Richard Verschoor (18 jaar) testte afgelopen week voor het Nederlandse Formule 2 team MP Motorsport in Jerez. De Nederlander deelde het circuit met grote jongens als De Vries en Schumacher. De testdagen verliepen erg goed en zowel het team als de rijder zelf zijn tevreden, maar er is nog geen contract getekend vanwege een tekort aan budget.

Jong talent Verschoor in de race voor F2-stoeltje bij MP Motorsport
©F2 Media

Op het allerlaatste moment kreeg Verschoor het bericht dat hij mocht gaan testen voor MP Motorsport. Ondanks de korte tijd om zich klaar te maken ging het erg goed. De jonge coureur reed vorig seizoen nog in de GP3 waar hij tevens voor MP Motorsport uitkwam. "Ik ben zeker wel tevreden", vertelde Verschoor na afloop. "Er zijn nog wel dingen die beter kunnen. Op de zachtste compound moeten we meteen snel kunnen zijn aangezien we daar nu eerst twee ronden de tijd voor nodig hebben".

Verschoor denkt dat hij nog zeker twee tot drie tienden kan vinden. "Met deze bolide heb ik het gevoel dat het echt kan. De snelste coureurs zijn nu nog zes tienden sneller, maar ik weet dat ik zeker de helft daarvan kan vinden. Voor nu zijn het team en ik tevreden aangezien de potentie er is".

De reden waarom Verschoor nog geen zekerheid heeft voor een stoeltje in de Formule 2 of Formule 3 heeft te maken met het benodigde budget. De tijd begint te dringen, maar het ontbreken van een grote sponsor is het probleem. "We hebben nog een grote sponsor nodig of een aantal kleinere om het budget rond te krijgen. De kans dat een stoeltje in de Formule 3 haalbaar is, is realistisch gezien groter. "Ik hoop dat deze test gaat helpen in ieder geval," aldus Verschoor.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.