FIA reageert op fatale ongeval Hubert: "onderzoek gestart"

Zaterdag tijdens het GP-weekend in België was Anthoine Hubert betrokken bij een vreselijke crash in de F2-sprintrace. Later die dag, om exact 18:35 uur, bleek dat de jonge Fransman was overleden als gevolg aan zijn verwondingen die hij opliep tijdens de crash.

FIA reageert op fatale ongeval Hubert: "onderzoek gestart"
© FIA Formula 2

De internationale autosportbond (FIA) is een uitgebreid onderzoek gestart naar de oorzaak van de fatale crash tussen Anthoine Hubert en Juan Manuel Correa. Zo meldt de FIA. "De FIA ​​heeft onmiddellijk een onderzoek ingesteld bij onze technische afdeling, onze beveiligingsafdeling en alle verschillende afdelingen", aldus Formule 1-racedirecteur Michael Masi.

Ondanks dat Masi niet verantwoordelijk is voor de Formule 2-races, is hij er wel nau bij betrokken als FIA-official. "Mijn rol ligt in de Formule 1, maar ik ben ook een afgevaardigde van de FIA die nauw betrokken is bij de veiligheid voor dergelijke races. Tijdens de Formule 2 -en 3-races heb ik een toezichthoudende rol."

Het is voorlopig nog onbekend hoeveel tijd het onderzoek in beslag gaat nemen. "We hebben geen deadline", maakt Masi duidelijk ten overstaan van de aanwezige pers. "We moeten rekening houden met vele facetten van het ongeval. Ik ga dus ook niet in detail treden, voordat we een beeld hebben van het 'grotere plaatje'", aldus Masi.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET