Dan Ticktum maakt in Abu Dhabi zijn Formule 2 debuut

Dan Ticktum maakt in Abu Dhabi zijn Formule 2 debuut
©Getty Images / Red Bull Contentpool
22 nov 2018 - 05:29
Ries Boogert
DELEN

Voor Dan Ticktum zit het raceseizoen er nog niet op. De kersverse winnaar van de Grand Prix van Macau zal aankomend weekend in Abu Dhabi zijn debuut maken in de Formule 2.

De tweevoudig winnaar van de Formule 3 race op Macau beoogt nog steeds een stoeltje bij het Formule 1 team van Toro Rosso. Maar daarvoor zijn nog wel vijf punten - om tot de noodzakelijke 40 punten te komen - op zijn racelicentie nodig en die punten wil de 19-jarige Brit in een winterkampioenschap behalen.

Wat betreft een winterkampioenschap blaakt Ticktum van zelfvertrouwen en zegt er tegenover Autosport.com het volgende over: "Ik heb nog maar vijf punten nodig. Ik voel dus niet veel druk voor de series waarin ik ga uitkomen."

"Momenteel denk ik niet dat er veel rijders zijn die het mij moeilijk kunnen maken, zonder arrogant te klinken. Zolang ik maar bij het juiste team zit en het zelf goed doe, dan ben ik in staat om die 40 punten grens te halen."

Naast de geruchten dat Ticktum volgend jaar mogelijk voor Toro Rosso uitkomt, zinspeelt hij er ook op dat een jaartje Super Formula ook tot de mogelijkheden behoort.

"Ik heb me in Macau flink verbeterd, eigenlijk ben ik me altijd aan het verbeteren. Maar een categorie zoals de Super Formula zou me mogelijk nog meer helpen, dus ik zou het niet erg vinden om naar Japan te gaan. Wat er ook gebeurt, ik ga er het beste van maken", aldus de Red Bull-junior.

Zoals gezegd gaat Dan Ticktum, voordat het winterseizoen begint, eerst in Abu Dhabi zijn debuut in de Formule 2 maken. Het team waarvoor hij uit zal komen is Arden. Arden wordt gerund door Garry Horner, de vader van Red Bull Racing-teambaas Christian.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00