DAMS legt Rowland vast voor 2017, Latifi blijft

DAMS legt Rowland vast voor 2017, Latifi blijft
Foto: Oliver Rowland (DAMS) - Bron: GP2 Series Media
13 feb 2017 - 17:16
de redactie
DELEN

Het DAMS GP2-team heeft vandaag bekend gemaakt in het 2017 seizoen uit te gaan komen met de Canadese coureur Nicholas Latifi en de Brit Oliver Rowland. Het wordt het tweede jaar bij DAMS voor 21-jarige Latifi terwijl de Rowland, 24 jaar, de overstap maakt van het Nederlands-Britse MP Motorsport team.

De Brit reed tot enkele jaren terug vooraan mee in het Formule Renault 2.0 kampioenschap en werd vervolgens kampioen in de Formule Renault 3.5 alvorens hij vorig jaar overstapte naar de GP2. Hoewel hij in het begin regelmatig voor in het veld was te vinden finishte hij zijn rookie seizoen als negende. Voor komend seizoen gaat de Brit echter, samen met het voormalig kampioenschapsteam DAMS, voor de titel.

"Het is doel om het kampioenschap te gaan domineren", aldus een ambitieuze Rowland tegenover de Britse pers. "Dat is mijn persoonlijke doel en dit wordt gedeeld door het team. Vorig jaar was mijn eerste seizoen en met de banden was het soms lastig, maar er waren ook veel positieve punten en ik had enkele goede resultaten. Dit jaar heb ik een betere voorbereiding naar elke race toe dus ik kijk er naar uit het in de praktijk te gaan brengen."

Latifi debuteerde vorig jaar bij DAMS als teamgenoot van de vertrokken Alex Lynn en behaalde zes punten waarmee hij als zestiende in het kampioenschap eindigde.

"Ons doel is consistent vooraan mee te rijden en betere resultaten te behalen in het kampioenschap dan afgelopen jaar", aldus een niet minder gemotiveerde Latifi. "Ik ben er blij voor een tweede seizoen bij dit team te horen want ik heb met iedereen al een goede werkrelatie opgebouwd. Dat zal me veel helpen, vooral omdat je niet veel tijd op de baan krijgt in de GP2 en je je altijd moet aanpassen aan de condities. Ik weet waar we ons kunnen verbeteren en het team weet dit ook."

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019