Charouz Racing System bevestigt Delétraz en Fuoco voor 2018

Charouz Racing System bevestigt Delétraz en Fuoco voor 2018
Foto: Charouz Racing System Formule 2-wagen - Bron Charouz Racing System
15 dec 2017 - 07:04
de redactie
DELEN

Charouz Racing System heeft donderdag bevestigd dat Zwitser Louis Delétraz en Italiaan Antonio Fuoco in 2018 voor het nieuwe Formule 2-team uitkomen. Het Tsjechische team is nieuwkomer binnen de Formule 2, nadat ze in 2017 kampioen werden in de World Series Formule V8 3.5.

Teameigenaar Antonin Charouz is de drijvende kracht achter de nieuwe uitdaging van de Formule 2. De thuisbasis van het team is gevestigd Praag, de hoofdstad van Tsjechië. Het team heeft twee ervaren Formule 2-coureurs weten te strikken. Naast Louis Delétraz, neemt ook Ferrari-junior Antonio Fuoco zijn toevlucht tot het nieuwe team.

Ook al is alleen Antonio Fuoco lid van de Ferrari Driver Academy, beide coureurs zullen met het FDA-logo op hun bolide rijden.

Teambaas Antonin Charouz: "Ik ben verheugd dat ik Louis en Antonio in ons team mag verwelkomen. We zijn ook erg blij met de samenwerking met de Ferrari Driver Academy in onze eerste jaar in het Formule 2-kampioenschap."

"Beide coureurs hebben in hun rookie jaar indruk gemaakt en ze hebben duidelijk veel geleerd in dat eerste jaar. Ik ben er van overtuigd dat zij in staat zijn om die ervaring mee te nemen om in het competitieve veld van de Formule 2 hun mannetje te staan", aldus Charouz.

Ook al is de World Series Formule V8 3.5 niet echt te vergelijken met de Formule 2, toch denkt Louis Delétraz dat het succes van het Tsjechische team een vervolg krijgt in de Formule 2.

"Ik ben erg blij dat ik me bij Charouz mag voegen. Zij hebben in het verleden laten zien dat ze snel zijn en hebben veel races gewonnen", aldus Louis Delétraz. "Ik denk dat we grootse dingen kunnen doen dit jaar, mijn doel is dan ook een sterk seizoen te hebben."

Antonio Fuoco, die in 2017 debuteerde als teamgenoot van 2017-kampioen Charles Leclerc bij Prema Racing, is ook verguld over zijn betrekking bij het nieuwe team.

"Ik ben erg blij om met Charouz Racing System in 2018 deze nieuwe uitdaging aan te gaan", aldus Fuoco. "Het team heeft een indrukwekkend verleden, en hebben in 2017 het World Series-kampioenschap gewonnen. Iedereen werkt er keihard om alle zo perfect mogelijk te doen. Als alles gaat zoals het gepland is, wordt het een zeer goed seizoen met Charouz", aldus Antonio Fuoco.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019