Carlin maakt rijders line-up met Dan Ticktum compleet

De rijders line-up van het F2 team van Carlin is compleet. Naast Jehan Deruvala gaat ook de Brit Dan Ticktum rijden. De 21-jarige Brit gaat beginnen aan zijn tweede F2 seizoen.

Carlin maakt rijders line-up met Dan Ticktum compleet
© Carlin Racing | Dan Ticktum

Na een veelbelovend rookie seizoen bij het Franse team van DAMS waarin Ticktum elfde eindige met één overwinning en daarnaast drie podiumplekken, is de jonge Brit nu ook veilig gesteld van een race stoeltje voor het komende seizoen. Het team van Carlin is hem niet onbekend. Zo reed hij al voor het team in de Europese Formule 3 en tijdens de Macau GP in 2019. Tijdens de driedaagse test na het seizoen in Abu Dhabi mocht Ticktum al instappen, ze waren onder de indruk van zijn snelheid en zijn manier van werken.

"Ik kijk erg uit naar het komende seizoen en werk dit jaar met Carlin", laat Ticktum weten. “We hebben drie goede testdagen gehad in Bahrein en ik voel me echt al onderdeel van het team. We hebben heel goed samengewerkt en weten al wat onze doelen zijn voor het testen van het seizoen.”

Ticktum vervolgt: “Carlin bewees tegen het einde van vorig seizoen dat ze een race winnende auto hadden en ik wil daar echt van profiteren en vanaf het begin een sterke kampioenschapsuitdaging aangaan. Ik kan niet wachten om het seizoen op gang te krijgen."

Teambaas Trevor Carlin vertelde verheugd te zijn: “We zijn erg verheugd dat Dan bij het team komt. We kennen Dan al heel lang en hebben een paar jaar geleden kort met hem samengewerkt in Macau en in de F2-tests na het seizoen in december.”

“Hij is snel en een uitmuntende coureur, we zijn verheugd om zijn ware potentieel dit jaar bij ons te zien. We zullen met hem samenwerken om echt alles te ontwikkelen wat hij tot nu toe heeft geleerd, met als doel een zeer consistente en afgemeten kampioenschapsaanval op te tuigen.”

Gerelateerde onderwerpen Formule 2CarlinDaniel TicktumF2 nieuwsFormule 2 2021
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.