Bent Viscaal mag eerste meters in Formule 2-bolide maken

Tijdens de post-season test op het Bahrain International Circuit mag Bent Viscaal instappen bij het Formule 2-team van Trident. De 21-jarige coureur uit Albergen hoopt een Formule 2-zitje voor het jaar 2021 te veroveren.

Bent Viscaal mag eerste meters in Formule 2-bolide maken
© Bent Viscaal PR

Gedurende het voorbije seizoen was Bent Viscaal te bewonderen in de FIA Formula 3. De jongeling kende daarin een veelbewogen seizoen. Viscaal won de tweede race in het voorprogramma van de 70th Anniversary Grand Prix op het circuit van Silverstone. Een paar weken eerder was hem een overwinning ontnomen wegens tijdstraffen, daags na diens eerste podiumfinish in de FIA Formula 3.

Viscaal heeft zijn ogen gericht op de Formule 1 en wil zich het liefst zo snel mogelijk richting het topniveau bewegen. Een derde seizoen in de Formule 3 behoort tot de mogelijkheden, maar doorstoten naar de FIA Formula 2 is ook een optie.

Het artikel gaat verder onder de advertentie

Sinds het Formule 3-seizoen ruim twee maanden geleden tot een conclusie kwam, is Viscaal druk bezig de opties voor 2021 te analyseren. De kans om een dag te testen op het Bahrain International Circuit is eentje die de jonge rijder niet aan zich voorbij laat gaan. Zodoende stapt Viscaal aanstaande donderdag 10 december in een van de bolides van Trident.

“Ik ben erg blij dat ik in een Formule 2-wagen mag stappen”, liet Viscaal weten vanuit Bahrein, waar hij sinds een aantal dagen vertoeft. “Het zal ongetwijfeld een ongelooflijke kick geven. Trident Racing en ik onderhouden een goed contact en uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat ik nu in een van hun wagens mag stappen, om een test uit te voeren.”

Viscaal gaat er wat betreft vermogen flink op vooruit. De Tukker is gewend aan een bolide die voortgestuwd wordt door een kleine vierhonderd paardenkrachten. De turbomotor van de Formule 2-bolides levert liefst zeshonderd paardenkrachten. “Voor mij is het in meerdere gevallen een vuurdoop: de eerste keer met een F2-bolide, de eerste keer met koolstofvezel remschijven en de eerste keer met die grote, achttien inch wielen.”

“Het is mijn doel om de Formule 2-wagen zo goed als mogelijk onder de knie te krijgen, uiteraard met het oog op volgend jaar. Wat ik in 2021 precies ga doen is op dit moment nog niet duidelijk, maar ik richt mijn pijlen op een zitje in een van de opleidingsklassen die in het voorprogramma van de Formule 1 vormen. Ik hoop zo snel mogelijk meer te vertellen over de toekomstplannen”, besluit Viscaal strijdvaardig.

[Bron: Ingezonden persbericht]

Gerelateerde onderwerpen Formule 2Bent ViscaalTrident
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.