Bent Viscaal en Marino Sato nieuwe F2-rijders line-up voor Trident

Het Formule 2-team van Trident heeft haar rijders line-up voor het aankomende seizoen bekend gemaakt. Het team behoud de Japanner Marino Sato en hengelt de Nederlander Bent Viscaal binnen.

Bent Viscaal en Marino Sato nieuwe F2-rijders line-up voor Trident
© Dutch Photo Agency | Bent Viscaal tijdens F2-test in Bahrein 2020.

De jonge Sato begint aan zijn tweede volledige Formule 2 seizoen bij het Italiaanse team van Trident, nadat hij vorig seizoen indruk maakte met zijn vooruitgang die hij gaandeweg maakte. De Japanner pakte tijdens de sprint race in Mugello zijn eerste punt door achtste te eindigen en kwam meerdere malen dicht in de buurt van punten.

"Ik kijk er echt naar uit om onze reis samen met het Trident-team voort te zetten", zei Sato. "We hadden een erg moeilijk seizoen vorig jaar, maar we verbeterden race voor race. Ik wil iedereen bedanken die hierbij betrokken was!"

De Nederlander Bent Viscaal gaat zijn Formule 2-debuut maken bij Trident tijdens de seizoensopener later deze maand in Bahrein. De Nederlander maakt de overstap van de Formule 3 waarin hij vorig jaar meerdere races wist te winnen.

"Ik kan absoluut niet wachten om mijn debuut te maken in het Formule 2-kampioenschap met Trident. Ik zal over ongeveer twee weken voor het eerst rijden voor het team tijdens de test, ik kijk er erg naar uit”, zo vertelde Viscaal. Later voegde hij toe dat ze bij het team geweldig voorbereidend werk hebben verricht.

“Ik ben me al geruime tijd bewust van de waarde van Trident en het is eindelijk tijd om samen te werken. Ik weet zeker dat we geweldige resultaten zullen boeken”, aldus de 21-jarige Tukker.

De teammanager van Trident Giacomo Ricci is erg blij met zijn rijders line-up: “Trident is er trots op de 21-jarige Marino Sato voor het tweede opeenvolgende seizoen te laten rijden, nadat de positieve samenwerking begon. Tijdens het afgelopen seizoen liet Sato opmerkelijke vooruitgang zien die ons vertrouwen geeft in zijn potentieel voor het nieuwe seizoen.”

Hij is ook erg blij met zijn nieuwe aanwinst in de vorm van Bent Viscaal. Over hem zegt hij het volgende: “Trident is ook erg blij om aan te mogen kondigen dat Bent Viscaal zijn Formule 2-debuut zal maken bij ons team in Bahrein.”

Het Formule 2 seizoen gaat net als het Formule 1 seizoen van start in het weekend van 26 maart.

Gerelateerde onderwerpen Formule 2Bent ViscaalF2 nieuwsFormule 2 2021Giacomo RicciMarino SatoTrident
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.