HongarijeGP Hongarije
VT 130 jul 11:30
VT 230 jul 15:00
VT 331 jul 12:00
QUALI31 jul 15:00
RACE 1 aug 15:00
'Ik ben Trident dankbaar'

Bent Viscaal debuteert met Trident in de Formule 2: "Ik kan niet wachten"

Formule 3-racewinnaar Bent Viscaal (21) promoveert naar de Formule 2. De Nederlandse coureur maakt over vier weken zijn debuut in de opleidingsklasse voor de Formule 1. Viscaal stapt in bij het Italiaanse team Trident, de renstal waarvoor hij kortgeleden zijn eerste testmeters in een Formule 2-bolide mocht maken.

Bent Viscaal debuteert met Trident in de Formule 2: "Ik kan niet wachten"
© Dutch Photo Agency | Bent Viscaal tijdens F2-test in Bahrein 2020.

Na een enerverend Formule 3-seizoen, waarin Viscaal tijdens het tweede raceweekend op Silverstone een prachtige overwinning boekte en op de Hungaroring naam voor zichzelf maakte middels een ijzersterk optreden in de regen, lonkte de Formule 2. Het Trident-team bood Viscaal een testdag in Bahrein aan, eentje waarbij de jongeling uit het Twentse Albergen een behoorlijke indruk achterliet.

Beide partijen kwamen dankzij de goede samenwerking tot een overeenkomst, zodoende mag Viscaal wederom plaatsnemen in de Formule 2-wagen van Trident.

Gerelateerde onderwerpen Formule 2Bent ViscaalF2 nieuwsFormule 2 2021Trident
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Hongarije
vrijdag 30 juli
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 31 juli
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 01 augustus
Race
15:00 - 17:00
Meer Hongarije GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.