Zonder strijd met topteams wil Pérez het na 2022 'hogerop' zoeken

Zonder strijd met topteams wil Pérez het na 2022 'hogerop' zoeken
© Racing Point

Sergio Pérez wil het nog drie seizoenen proberen om met de topteams te strijden om de hoofdprijzen. De Mexicaanse Formule 1-coureur heeft zich zelf een duidelijk doel gesteld. Hij laat weten dat het voor hem zinloos is om op dezelfde voet door te gaan wanneer hij, ook na de invoering van het budgetplafond, niet voor zeges kan strijden.

Met zeven podiumplekken (één tweede plek en zes derde plekken) in negen jaar vindt Sergio Pérez dat het tijd wordt voor zeges. De kans dat de zeges er in 2020 zullen komen is klein, maar als in 2021 het budgetplafond van kracht wordt moeten de kansen op een overwinning groter worden, ook al zal het budgetplafond niet direct effect hebben bij de kleinere teams. Pérez wil met de grotere teams strijden en vanaf 2021 moet die kans groter worden.

Daarom kijkt de Mexicaanse Formule 1-coureur met smacht uit naar 2021, het jaar dat de uitgaven voor F1-teams gecontroleerd worden. "Het geeft mij goede hoop", vertelt Pérez, die in 2020 aan zijn tiende Formule 1-seizoen begint, aan Autosport.com. "Maar ik wil mijn F1-carrière na 2022 niet op dezelfde manier [zoals het nu gaat, red.] voortzetten." Checo, zoals de Mexicaan ook bekendstaat, doelt op een overstap naar een ander F1-team.

Ondanks dat hij een erg hechte band met Racing Point (voorheen Force India) heeft, denkt hij niet dat het team uit Silverstone hem een strobreedte in de weg zou leggen als hij naar een ander Formule 1-team zou verkassen. "Ik ben hier [Racing Point/Force India, red.] al zo lang dat ik het gevoel heb dat ik bij familie ben. Dus niemand zal gelukkiger zijn dan zij, als ik een kans zou krijgen om met een topteam samen te werken", aldus Pérez.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.