Zonder 'box box box' kwam Verstappen toch naar binnen

Zonder 'box box box' kwam Verstappen toch naar binnen
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen heeft sinds zijn debuut in de Formule 1 veel mooie momenten meegemaakt en herinneringen gecreëerd. Naast de grote lijst met mooie momenten is er ook een lijstje met minder mooie moment, daarvan staat er bij de Nederlander nog vers in het geheugen.

Gevraagd naar zijn meest beschamende moment, laat Max Verstappen zonder aarzeling weten: "Dat was in 2016 in Austin, tijdens de Amerikaanse Grand Prix. Het ging goed en ik lag vierde," aldus Verstappen, die ook als vierde aan de race was begonnen.

"Mijn engineer zei over de boordradio dat ik moest pushen en destijds betekende dat gewoonlijk dat ik een pitstop zou gaan maken. Hij zei dat en ik reed mijn ronde en reed de pitstraat in. Terwijl ik daar reed, besefte ik me dat ik helemaal niet naar binnen geroepen was. Hij had mij niet gezegd een pitstop te maken."

Het besef druppelde bij de Red Bull-coureur door en hij vervolgt: "Toen dacht ik ‘wat heb ik nu in hemelsnaam gedaan?’ - Ik riep over de boordradio dat ik binnen kwam en door de pitstraat reed. De monteurs grepen banden en renden naar buiten, maar de pitstop duurde wel acht of negen seconden. Ondanks mijn fout was dat nog steeds een snelle pitstop", laat Verstappen door zijn eigen website optekenen.

Helmut Marko was woedend

"Drie ronden later viel ik met een probleem uit, achteraf gezien misschien ook gelukkig maar. Na afloop van de race was Dr. Helmut Marko natuurlijk kwaad op me. Ik gaf toe een fout gemaakt te hebben, want ik had niet veel anders te zeggen. Dat was behoorlijk beschamend."

De race werd - hoe kan het ook anders - door Lewis Hamilton gewonnen. Zijn teamgenoot Nico Rosberg en Daniel Ricciardo sloot met zijn Red Bull aan als derde.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.