VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Zak Brown ziet Red Bull als grootste concurrent van Mercedes

Zak Brown ziet Red Bull als grootste concurrent van Mercedes
© Pirelli F1 Media

McLaren-teammanager Zak Brown vindt het lastig om in te schatten of Ferrari zich gaat melden in de titelstrijd met Mercedes. De Brit denkt dat Red Bull Racing de ultieme uitdager zal zijn van de Duitse supermacht.

Zak Brown heeft op de website van de sport laten weten wat hij voor dit seizoen verwacht. Volgend weekend gaat dan toch eindelijk het seizoen van start in de Oostenrijkse bergen in Spielberg. De fans speculeren al langer over de verhoudingen tussen de teams, maar ook Brown heeft al een beeld in zijn hoofd zitten. Over het middenveld verwacht de opvolger van Ron Dennis dat de strijd nog heviger zal zijn dan die van 2019. "Ik denk dat het middenveld wellicht nog dichterbij bij elkaar zal zitten dan vorig jaar."

De meeste mensen zullen voornamelijk benieuwd zijn naar wat we vooraan kunnen en mogen verwachten. Wie heeft de beste auto en welke coureurs gaan zich mengen in de titelstrijd? "Kijkend naar de wintertests, dan ziet het ernaar uit dat Mercedes ook in 2020 de dominante renstal zal zijn. Aangezien voor volgend jaar de huidige bolides niet veel mogen worden aangepast, denk ik dat Mercedes in 2021 ook behoorlijk goed zal zijn."

In februari leek het erop dat Ferrari de zaken minder goed voor elkaar had dan gehoopt. Brown noemt het Italiaanse team dan ook niet als hij het heeft over de grootste concurrenten van Mercedes voor dit jaar. Over Red Bull is de McLaren-baas een stuk positiever. "Het lijkt erop dat Red Bull een stap voorwaarts heeft weten te zetten. Ik denk dat Red Bull Mercedes op de hielen zal zitten. Echter, ik weet niet of de stap genoeg is om Mercedes gedurende het seizoen in te halen."

"Ferrari is lastiger in te schatten. Er zijn mensen die denken dat Ferrari de snelheid niet echt heeft. Ik denk dat het snel duidelijk zal worden of dat zo is", aldus Brown.

Door: Julian Verheul

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.