Yuki Tsunoda rijdt tijdens F1-test op Imola ruim 70 ronden

Yuki Tsunoda heeft woensdag 352 kilometer afgelegd op het circuit van Imola. De Japanner legde de kilometers af op een vochtige baan, waar de laatste F1-race werd gereden. Op rondetijden werd niet gelet, aangezien het er voornamelijk om ging Tsunoda ervaring te laten opdoen in een Formule 1-auto.

Yuki Tsunoda rijdt tijdens F1-test op Imola ruim 70 ronden
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Franz Tost was erg te spreken over de afgewerkte F1-test op Imola. "We hebben een zeer productieve test achter de rug met Yuki Tsunoda, die 352 kilometer aflegde", zei de AlphaTauri-teambaas. "In de ochtend was de baan nat, dus de dag moest op regenbanden worden gestart. Desondanks kon Yuki het meteen goed vinden met de auto, en na het overschakelen op slicks reed hij meteen harder en dat maakte sterke indruk op ons."

Yuki Tsunoda liet onder andere weten dat hij verrast werd door het vermogen van de Formule 1-motor, ook al ging het nog om een Toro Rosso uit 2018. "Mijn eerste ervaring met een Formule 1-auto was erg leuk. De auto is totaal anders dan de F2-auto, waar ik dit jaar in rijd, voor het verschil in motor- en remvermogen is bijzonder groot", aldus de Japanse F2-coureur. "Ondanks dat ik voor de test veel heb getraind was ik aan het eind van de dag toch wel een beetje moe. Ik ben blij dat ik [ruim] 300 kilometer heb kunnen rijden."

Lees hieronder verder

De eerst volgende keer dat Tsunoda weer plaatsneemt in een Formule 1-auto is na het laatste GP-weekend van Abu Dhabi, waaraan voornamelijk jonge coureurs aan meedoen. Dan zal Tsunoda plaatsnemen in de AlphaTauri AT01.

Video: Tsunoda in actie op Imola in de Toro Rosso van 2018

Gerelateerde onderwerpen Formule 1AlphaTauriAutodromo Enzo e Dino FerrariF1-testingFranz TostImolaYuki Tsunoda
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.