VT114 aug - 11:00
VT214 aug - 15:00
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Yamamoto trots: "Ik realiseerde me weer dat Red Bull een geweldig team is"

Yamamoto trots: "Ik realiseerde me weer dat Red Bull een geweldig team is"
© Screenshot

De Formule 1 Grand Prix van Hongarije ligt bij iedereen nog vers in het geheugen. Vooral de gang van zaken rond de start van de race en Red Bull-coureur Max Verstappen. De Nederlander vergaloppeerde zich in de opwarmronde en leek kansloos nadat hij zijn RB16 in de safety barriers parkeerde.

Maar niets was minder waar. Als bij toverslag stonden de Red Bull-monteurs klaar met alle benodigde gereedschappen en onderdelen, om de RB16 van Max Verstappen alsnog in gereedheid te brengen voor de Hongaarse Grand Prix. Binnen twintig minuten was de auto van Verstappen er weer helemaal klaar voor. Bijna niemand had verwacht dat Verstappen nog van start kon gaan, ook bij Mercedes was men erg verrast. Zo bleek later in de race uit radiocontact tussen Lewis Hamilton en zijn engineer.

Ook bij Honda had men er niets meer van verwacht. Maar de Red Bull-monteurs maakten het onmogelijke mogelijk. Tegenover het Japanse AutoSportWeb verklaart algemeen directeur bij Honda Racing F1 Masashi Yamamoto dat hij blij verrast was dat Max Verstappen in Hongarije - na een zevende startplek en de crash in de opwarmronde - nog als tweede over de eindstreep kwam.

"De Red Bull-monteurs en Max Verstappen hebben een fantastische prestatie geleverd", aldus Yamamoto. "Ik realiseerde me weer opnieuw dat Red Bull een geweldig team is. Ik had niet verwacht dat we aan het eind van de race de tweede plek konden opeisen."

Aanstaande donderdag of vrijdag houdt de Honda Racing-leiding met de teamleiding van Red Bull een beraad. Het betreft geen crisisberaad, maar er zijn zaken die voor beide partijen duidelijk moeten worden.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.