VT1 7 aug - 12:00
VT2 7 aug - 16:00
VT3 8 aug - 12:00
QUALI 8 aug - 15:00
RACE 9 aug - 15:10

Wolff: "Nog nooit zoveel opportunisme en manipulatie meegemaakt"

Wolff: "Nog nooit zoveel opportunisme en manipulatie meegemaakt"
© Barry Mikkers/MotorsportZ

Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt dat hij sinds zijn komst in de Formule 1 in 2009 nog nooit zoveel opportunisme en manipulatie heeft meegemaakt tijdens de lockdown. Sinds de lockdown probeert iedereen zijn schaapjes op het droge te krijgen en geen middel wordt geschuwd. Sommigen teambazen wisten niet hoe snel ze de media op moesten zoeken, iets waar Wolff zich helemaal niet kan vinden.

Sinds het uitstel van de Australische Grand Prix en de rest van het seizoen is er veel veranderd in de Formule 1. Zo is onder andere in hoog tempo de budget cap - die in gaat vanaf 2021 - verder verlaagd, van 175 naar 145 miljoen. Ook zijn nieuwe technische reglementen, die vanaf 2021 in zouden gaan, naar 2022 geschoven. Om de kosten voor de teams zoveel mogelijk te drukken zijn de ontwikkelingen van bepaalde componenten bevroren.

Toto Wolff zegt niet erg onder de indruk te zijn van de manier waarop sommige mensen geprobeerd hebben om misbruik te maken van de situatie. "Ik ben in de sport sinds 2009 met Williams en ik heb nog nooit zoveel opportunisme en manipulatie bij elkaar gezien", zegt Wolff tegen ESPN. "De Formule 1 heeft kanten waar ik mijn vraagtekens bij zet. Het lijkt dat de sport zelf naar de achtergrond is verdwenen en niet meer de belangrijkste rol speelt."

"Ik heb veel mensen op een andere manier leren kennen", volgt de Oostenrijkse teambaas. "Ik weet dat dit een omgeving is met een hoog politiek gehalte en iedereen er een slaatje uit wil slaan, maar de afgelopen zes maanden was een periode waarin zoveel politiek bij kwam kijken, ik heb het nog nooit zo meegemaakt."

Wolff ergert zich voornamelijk aan sommige teambazen die de media opzochten om hun beklag te doen over de budget cap en hoezeer een verlaging noodzakelijk was om tijdens de coronacrisis te kunnen overleven. "In bepaald opzicht vond het wel prima, omdat ik dan niet met bepaalde mensen hoefde te communiceren. Aan de andere kant was duidelijk te merken dat sommigen het nodig vonden om de media op te zoeken."

"Weet je, uiteindelijk is het allemaal irrelevant. We houden van deze sport, omdat het alleen maar aankomt op prestaties. 'Once the flag drops, the Bulls**t stops'. En de bulls**t stop spoedig en dan zij dit soort interviews en meningen helemaal niet meer relavant", besluit Wolff.

Teambazen die de media in de afgelopen opzochten waren onder andere Zak Brown van McLaren en Cyril Abiteboul van Renault. Of Toto Wolff in zijn betoog naar deze personen verwijst laat zich raden.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.