Wederom laatste startrij voor Williams-rijders op Silverstone

Helaas was er geen bijzondere stunt bij het Williams F1 team tijdens de kwalificatie van de Grand Prix van Groot-Brittannië op het circuit van Silverstone.

Wederom laatste startrij voor Williams-rijders op Silverstone
© Williams F1

Het onderlinge kwalificatieduel tussen George Russell en Robert Kubica is opnieuw gewonnen door eerstgenoemde. De Brit kwalificeerde zich als negentiende, zijn Poolse teamgenoot als twintigste. Daarmee staat het 10-0 voor Russell. Echt tevreden zal Russel niet zijn. Hij is als kampioen binnen gehaald en het zal pijn doen bij de Brit die niets kan aanvangen met de F1 bolide terwijl hij vorig jaar nog werd bejubeld. Wel was hij te spreken over de fans.

"Ondanks dat ik niet de snelste auto van het veld heb ging ik toch heel snel. Vol gas door bocht negen en dat voelde echt ongelofelijk goed. Verder is het een thuisrace en dat is speciaal. Iedereen juicht hier voor me, ondanks dat ik op een negentiende plek sta. Dat is een heerlijk gevoel", aldus George Russell.

Kubica is misschien meer als pr-stunt binnengehaald en zal ook niet echt een miljoenensalaris ontvangen voor zijn optreden. Hij zal dit jaar bij Williams waarschijnlijk wel afmaken maar of hij volgend jaar terugkeert, dat is nog maar de vraag. Hetzelfde geldt voor Russel als straks 'silly season' begint met de stoelendans. Het vermoeden is dat als hij de kans krijgt naar een beter team over te stappen hij die kans met beide handen zal aangrijpen.

Zondag tijdens de F1 race op Silverstone racen beide Williams coureurs vooralsnog tegen elkaar. En als het meezit tegen hier en daar een F1 bolide die geen vlekkeloze start heeft.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.