HongarijeGP Hongarije
VT 130 jul 11:30
VT 230 jul 15:00
VT 331 jul 12:00
QUALI31 jul 15:00
RACE 1 aug 15:00

Wat zijn de opties voor Vettel? Gaat hij stoppen of niet?

Sebastian Vettel verliet Red Bull Racing eind 2014, om zijn geluk te beproeven bij Scuderia Ferrari, waar hij in 2015 Fernando Alonso opvolgde. Het huwelijk tussen Vettel en Ferrari kende succesjes, maar van een Schumachertje kwam het nooit.

Wat zijn de opties voor Vettel? Gaat hij stoppen of niet?
© Ferrari F1

Zoals de zaken er nu voorstaan staat Sebastian Vettel aan het eind van 2020 met lege handen. Er zijn twee cruciale vragen die gesteld kunnen worden: Wil Vettel nog wel verder in de Formule 1? En zo ja, bij welk team kan hij dan nog terecht? Er wordt lustig op los gespeculeerd, maar Sebastian Vettel weet zelf nog niet wat hij na 2020 gaat doen. "Ik ben een van de meest ervaren coureurs, maar niet de oudste", aldus Vettel kortgeleden tijdens een video-interview. Zijn opties in de koningsklasse van de autosport lijken zeldzaam.

"Ik zal zelf de tijd nemen om na te denken over wat echt belangrijk is voor mijn toekomst. Ik heb dan wel ballen, maar geen van beide is van kristal", aldus Vettel kortgeleden, die aangaf dat hij niet in de toekomst kan kijken.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Bernie EcclestoneFerrari F1Formule 1 2020Formule 1 2021Sebastian VettelToto Wolff
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Hongarije
vrijdag 30 juli
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 31 juli
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 01 augustus
Race
15:00 - 17:00
Meer Hongarije GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.