VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Voormalig Ferrari-man Luigi Mazzola: "Let vooral op Verstappen"

Voormalig Ferrari-man Luigi Mazzola: "Let vooral op Verstappen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Luigi Mazzola denkt dat Max Verstappen dit seizoen verrassend goed voor de dag gaat komen. De voormalig manager van het Ferrari testteam, die onder andere samenwerkte met Michael Schumacher, heeft positieve signalen opgepikt bij Verstappen.

Luigi Mazzola heeft in een voorbeschouwing voor het Italiaanse Autosprint laten weten dat hij Max Verstappen continu in de gaten houdt. "Let in het bijzonder op Verstappen, hij is de meest geconcentreerde van het hele stel. Tijdens de wintertests hebben we duidelijke aanwijzingen gekregen", aldus Mazzola, die van 1995 tot en met 2005 bij Ferrari in dienst was.

Tijdens de wintertests kwam Mercedes op veel gebieden als het topteam uit de verf. Maar Red Bull Racing zat er heel dichtbij, daarna kwam Ferrari. Dat realiseert de Italiaanse voormalig Ferrari-man zich ook. Maar hij ziet het als vanzelfsprekend dat Red Bull Racing, na een uitstekend seizoen in 2019, zich op aerodynamisch gebied zal verbeteren.

Daar bovenop komt nog de betrouwbaar gebleken Japanse Honda-motor. "Ik heb hoge verwachtingen van de Honda-motor, die vorig jaar ook veel beter presteerde dan de seizoenen daarvoor. Ze hebben bij Honda niet stil gezeten en het zou mij zeer verbazen als ze niet competitief zijn", voegt Mazzola toe.

"Max Verstappen lijkt mij het best voor bereid te zijn op wat er gaat komen. Hij was tijdens de lockdown continu gefocust. Daarnaast ligt hem de Red Bull Ring erg goed. Dat moeten we ook niet vergeten."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.