Luigi Mazzola heeft in een voorbeschouwing voor het Italiaanse Autosprint laten weten dat hij Max Verstappen continu in de gaten houdt. "Let in het bijzonder op Verstappen, hij is de meest geconcentreerde van het hele stel. Tijdens de wintertests hebben we duidelijke aanwijzingen gekregen", aldus Mazzola, die van 1995 tot en met 2005 bij Ferrari in dienst was.
Tijdens de wintertests kwam Mercedes op veel gebieden als het topteam uit de verf. Maar Red Bull Racing zat er heel dichtbij, daarna kwam Ferrari. Dat realiseert de Italiaanse voormalig Ferrari-man zich ook. Maar hij ziet het als vanzelfsprekend dat Red Bull Racing, na een uitstekend seizoen in 2019, zich op aerodynamisch gebied zal verbeteren.
Daar bovenop komt nog de betrouwbaar gebleken Japanse Honda-motor. "Ik heb hoge verwachtingen van de Honda-motor, die vorig jaar ook veel beter presteerde dan de seizoenen daarvoor. Ze hebben bij Honda niet stil gezeten en het zou mij zeer verbazen als ze niet competitief zijn", voegt Mazzola toe.
"Max Verstappen lijkt mij het best voor bereid te zijn op wat er gaat komen. Hij was tijdens de lockdown continu gefocust. Daarnaast ligt hem de Red Bull Ring erg goed. Dat moeten we ook niet vergeten."