Voor Button is Verstappen het grootste natuurtalent ooit

Voor Button is Verstappen het grootste natuurtalent ooit
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Jenson Button is van mening dat Max Verstappen het allergrootste natuurtalent wat de racewereld ooit gekend heeft. Voor de enkelvoudig wereldkampioen staat vast dat Verstappen zijn racetalent via DNA heeft meegekregen van vader Jos en moeder Sophie Kumpen.

In podcast van Beyond the Grid zegt Jenson Button, die in zijn jonge jaren tegen Jos Verstappen reed in de Formule 1 en later tegen diens zoon racete, dat het erop lijkt dat het 22 jaar geleden - toen Max Verstappen geboren werd - zo heeft moeten zijn.

"Jos [Verstappen] was een geweldige coureur en zijn moeder trouwens ook. Hij [Max Verstappen] is mogelijk het allergrootste natuurtalent wat de racewereld ooit gekend heeft. Daar is een goede reden voor, je zou bijna denken dat het 22 jaar geleden al de bedoeling is geweest."

Jenson Button geeft ook toe dat hij op vijftienjarige leeftijd meer dan 'normaal' geïnteresseerd was in de moeder van Max Verstappen, Sophie Kumpen. Voor de toen nog piepjonge Brit waren vrouwen een nieuwe ervaring. Sophie was de teamgenoot van Jenson Button en dat hielp ook al niet erg.

"Ik zag haar rijden en ze was echt ontzettend goed", erkent Button, die ook toegeeft dat hij aangenaam verrast was door de verschijning Sophie Kumpen. "Ik probeerde niet te kijken, maar ondertussen deed ik dat toch... Dat waren mooie tijden", lacht hij met een knipoog.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.