Voor Albon was het vandaag "de eerste dag naar school"

Alexander Albon stapte vrijdag voor de eerste keer in de Red Bull RB15. Hij vervangt Pierre Gasly en de Thaise Brit velde zich onmiddellijk op zijn gemak, iets wat al bleek uit zijn rondetijden.

Voor Albon was het vandaag "de eerste dag naar school"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Alexander Albon staat voor de loodzware taak om Max Verstappen te helpen om zoveel mogelijk punten voor Red Bull Racing binnen te harken. De 23-jarige Formule 1-coureur heeft het tijdens de eerste kennismaking met de Red Bull-bolide erg goed gedaan.

"Vandaag was een behoorlijk spannende dag, een beetje zoals de eerste schooldag en het voelde erg goed", aldus Albon na de tweede training in België. "Ik hield de auto op het zwarte spul [asfalt/baan, red] en ik heb er van genoten. Ik probeer het rustig aan te doen en zoveel mogelijk ronden te rijden om de auto te leren kennen. Ik ben nog steeds aan het leren."

"Er zij natuurlijk erg veel verschillen tussen de twee teams dus ik probeer me zo snel mogelijk aan te passen en er tussen te passen. Maar ik heb nu al door dat het een erg fije auto is en hij is snel, nu moet ik er alleen nog aan wennen", vertelt de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen.

"In de ochtend in VT1 ging het redelijk goed, maar het ging nu nog om het nemen van babystapjes. In de middag hebben we ons gericht op de longruns, omdat we natuurlijk ook nog tegen een gridstraf aankijken. We hebben ons dus meer op de race dan op de kwalificatie gericht."

"Het team is erg vriendelijk voor mij geweest en ik voel me eigenlijk meteen thuis bij deze jongens. Ik heb nog geen idee over waar we gaan eindigen. Ik wil me alleen maar focussen op het goed uitvoeren van de taak op zondag", aldus Albon.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.