Volgens Villeneuve moet Pierre Gasly snel verbeteren, want anders...

Volgens Villeneuve moet Pierre Gasly snel verbeteren, want anders...
©Red Bull
9 apr 2019 - 19:53
Ries Boogert
DELEN

Pierre Gasly kan in 2019 al zijn Red Bull-stoeltje kwijtraken. Dat is een mogelijkheid, als je het Jacques Villeneuve zou vragen. De voormalig Formule 1-kampioen volgt de prestaties van Gasly nauwlettend en komt tot de conclusie dat de Fransman snel moet verbeteren.

Tijdens zijn debuutjaar in de Formule 1 wist Pierre Gasly redelijk te imponeren. Totaal onverwacht verruilde Daniel Ricciardo in 2018 zijn Red Bull-zitje in voor een Renault-zitje. En daarmee kwam er bij Red Bull Racing een plek vrij en Gasly was de enige coureur waarmee Red Bull het aandurfde.

Voorlopig lijkt het de 23-jarige Fransman na twee races niet voor de wind te gaan. "Ik voel me niet comfortabel in de auto", geeft Gasly toe. "Ik moet me erg veel aanpassen, meer dan dat ik gewend was bij Toro Rosso. Die auto was geschikter voor mijn rijstijl. Momenteel voel ik me meer een passagier", aldus Gasly.

Voorlopig heeft Gasly nog het vertrouwen van Red Bull-teambaas Christian Horner. "Ik ben er zeker van dat hij er uiteindelijke wel bovenop zal komen", aldus Christian Horner.

Maar mocht Gasly falen in zijn doel om Max Verstappen bij te halen of tenminste regelmatig punten binnen te hengelen, dan zou het wel eens Helmut Marko kunnen zijn die met de botte bijl gaat hakken. Zo verwacht Jacques Villeneuve.

"Als Gasly zo door gaat, dan zou het mij niet verbazen als hij terugkeert naar Toro Rosso", aldus Villeneuve tegenover Sky Italia. "In het verleden hadden wel meer jongens moeite met de overgang van een klein team naar een groter team. Mensen lijken dat te onderschatten", vervolgt de Canadees. "Je kan het vergelijken met de overgang van Formule 2 naar Formule 1. Sommigen kunnen zich makkelijker aanpassen dan anderen."

"Gasly heeft dit jaar niet veel geluk met Marko", voorspelt Villeneuve. "Iedereen weet dat hij [Marko] in staat is om iedere vijf minuten zijn mening te wijzigen."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00