Volgens Sergio Pérez had de top tien mogelijk geweest

De teambaas van SportPesa Racing Point F1 zal zich toch eens achter de oren krabben na de slechte kwalificatie van Lance Stroll. Hij start zondag tijdens de Grand Prix van China vanaf een 16e plaats. Teamgenoot Sergio Perez doet dat vanaf een twaalfde plaats.

Volgens Sergio Pérez had de top tien mogelijk geweest
©Racing Point

Opnieuw heeft Stroll laten zien te struikelen in de eerste ronde van de kwalificatie. Hij zal zeker huiswerk krijgen dat bestaat uit werken aan zijn kwalificatie. Want eleminatie in Q1 betekent achteraan starten.

"Ik heb de grip met de auto nog niet helemaal op orde en daarnaast maakte ik enkele foutjes tijdens mijn snelle run, en dat kostte me enkele tienden en dat is precies wat ik te kort kwam. Het middenveld zit heel erg dicht bij elkaar en iedere tiende telt", aldus Lance Stroll.

Sergio Pérez lijkt de auto beter te kennen en deze dus ook onder controle te houden. Maar ook hij kwam niet verder dan Q2. Hij eindigde op een twaalfde plek met slechts 85 duizendste achter Daniel Ricciardo die op een tiende plek eindigde in Q2. Daarmee ligt het middenveld heel dicht op elkaar en dat zal zondag zeker vuurwerk geven. Pérez kwam dan niet verder dan de twaalfde plaats, de Mexicaan is er erg tevreden over.

"P12 is een goed resultaat. We kwam minder dan een tiende te kort om in Q3 te geraken, dus ik ben daar best blij om, zeker als je het vergelijkt met onze snelheid in de vrije trainingen. Met een perfect rondje hadden we in de top tien gestaan, maar ook de wind speelde ons parten", liet Pérez optekenen.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.