VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Volgens Pedro de la Rosa moet Ferrari niet onderschat worden

Volgens Pedro de la Rosa moet Ferrari niet onderschat worden
© Pirelli

Ferrari presteerde tijdens de wintertests in Barcelona niet op het niveau wat er van ze verwacht werd. Volgens velen loopt de Italiaanse renstal uit Maranello achter op Mercedes en Red Bull Racing.

Voormalig Formule 1-coureur Pedro de la Rosa denkt dat Ferrari niet onderschat mag worden. De Spanjaard en voormalig teamgenoot van Jos Verstappen zegt dat dat men Ferrari op eigen risico afschrijft voor de beginfase van het seizoen.

"Het is een heel atypisch seizoen, door de late start en omdat er zonder publiek wordt geracet", aldus De la Rosa tegenover Marca. "Los daarvan, denk ik dat we een geweldig seizoen tegemoet gaan. Ik verwacht mooie dingen, wat mij betreft kunnen we beginnen."

Hoe de slagorde zal zijn in de kop van het veld is nog altijd niet duidelijk, maar de Spanjaard waagt een gokje. "Mercedes zal weer sterk zijn, Red Bull zal sterker zijn dan ooit, en hoewel Ferrari problemen had, hebben ze de tijd gehad om hieraan te werken. Ik zou ze niet helemaal uitsluiten", voegt De la Rosa toe.

Aanstaande vrije begint de eerste vrije training voor de GP van Oostenrijk om 11:00 uur Nederlandse tijd. En daarmee begint het seizoen 2020 eindelijk.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.