Volgens Nico Rosberg staan de coureurs voor twee uitdagingen

Volgens Nico Rosberg staan de coureurs voor twee uitdagingen
© Mercedes F1

Vanwege Covid-19 zijn er intussen al tien grands prix in het seizoen 2020 uitgesteld of afgelast. Als de Formule 1-coureurs op vrijdag 3 juli weer in hun bolide stappen zullen ze in het begin best wel weer even moeten wennen. Dat is althans wat Nico Rosberg meent.

In gesprek met het Duitse N-TV laat Nico Rosberg weten dat de coureurs, na een erg lange Formule 1-loze periode, voor twee uitdagingen komen te staan. "Als eerste zijn dit de spieren en vooral de nekspieren. Het is onmogelijk om deze krachten in de sportschool te trainen", zegt de enkelvoudig wereldkampioen.

"De auto's zijn tegenwoordig zo snel. Ze [de coureurs] zullen echt problemen krijgen met de nek, zodra ze weer gaan rijden. Dat staat wat mij betreft vast. Carlos Sainz heeft al gezegd dat hij zich een beetje zorgen maakt. Maar goed, het is voor ons des te spannender als de coureurs een beetje aan hun fysieke grenzen zitten", zei de Duitser.

"Maar niet alleen de nekspieren gaan een rol spelen", meent Rosberg. "De tweede uitdaging is ingewikkelder. Ik denk dat ze de perfectie van het racen zijn afgeleerd. Er wordt zoveel precisiewerk vereist en dat kunnen ze echt niet trainen. Ik weet zeker dat voor sommigen van hen zal tegenvallen."

Nu is het voor de simracers onder de Formule 1-coureurs dat hun precisiewerk heeft geholpen om scherp te blijven. Rosberg twijfelt daaraan, omdat het simracen niets met de werkelijkheid te maken heeft. Van 3 tot en met 5 juli zullen we het meemaken, als hopelijk het eerste GP-weekend van 2020 in Oostenrijk begint.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.