Volgens Carlos Sainz krijgt Ricciardo zware dobber aan Hülkenberg

Carlos Sainz is er niet zeker van dat Daniel Ricciardo komend seizoen de eerste rijder is bij het team van Renault. De Spanjaard is namelijk ontzettend onder de indruk van zijn huidige teamgenoot Nico Hülkenberg. Volgens Sainz junior gaat Ricciardo volgend seizoen een zware dobber krijgen aan de Duitser.

Volgens Carlos Sainz krijgt Ricciardo zware dobber aan Hülkenberg
©Renault F1

Sainz vertelde het volgende aan Auto Motor und Sport: "Hij is een complete coureur en ongelooflijk sterk op elk gebied. Hij is één van de jongens die ik het meest waardeer in de paddock. Als je hem in een Mercedes zou plaatsen, dan weet ik zeker dat hij vriend en vijand zal verrassen", zo stelt Sainz.

Hülkenberg zelf schikt zich ook niet automatisch in een rol van tweede rijder bij de komst van Ricciardo.

"Daniel is een geweldige rijder, een man die bijna alles kan. Ik zal me niet gaan verschuilen voor de uitdaging voor komend seizoen, ik kijk er naar uit. Dat ik een teamgenoot krijg met zo veel aanzien werkt alleen in mijn voordeel. Het toont ook aan hoe serieus Renault is", zo vertelde Renaults huidige nummer één aan Bild.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.