Vloer kapot: Valtteri Bottas biedt Romain Grosjean zijn excuses aan

Valtteri Bottas en Romain Grosjean kwam elkaar in de eindfase van de tweede vrije training tegen in bocht 11. De Fransman had de Fin niet gezien en die koos voor de binnenkant van de bocht en dat deed Grosjean ook, met alle gevolgen van dien.

Vloer kapot: Valtteri Bottas biedt Romain Grosjean zijn excuses aan
© F1.com

Romain Grosjean reed op vrijdag met een speciale vloer, die het team al in de wintertests in Barcelona gebruikte. Eindelijk zat er schot in de zaak, want Grosjean deed in de eerste, maar ook in de tweede training goede zaken. Hij was erg te spreken over de VF-19. Maar tegen het einde van de tweede training werd de vloer vernield tijdens een aanvaring met Mercedes-coureur Valtteri Bottas.

Grosjean wilde insturen in bocht 11 en had de aanstormende Bottas nooit zien aankomen. De Fin dook flink hard in de linker zijkant van de Fransman. Het incident tussen beiden betekende dubbele pech voor Haas F1 en Romain Grosjean, want de vloer - vanuit de wintertests - die het zo goed deed, werd door de aanvaring met Bottas flink beschadigd.

"Ik reed met een aangepast pakket, eentje die ik al eerder had gebruikt. Dat deden we om meer duidelijkheid te krijgen waarom onze auto soms wel en soms niet functioneert. In VT1 was ik echt bij met de auto en de vloer. Valtteri heeft zijn excuses aangeboden, hij maakte een fout en hij bood me zelfs een van zijn vloeren aan [met een knipoog], dus we moeten het nu doen met de data die we in VT1 hebben verkregen", aldus Romain Grosjean.

Uitslag VT2 GP Abu Dhabi

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.