Villeneuve geeft de 'houding van Leclerc' de schuld

Jacques Villeneuve houdt er regelmatig een zonderlinge mening op na. Ook nu weer laat de Canadees op bijzondere wijze van zich horen. Charles Leclerc zou volgens Villeneuve verantwoordelijk zijn voor het 'uiteenvallen' van Ferrari.

Villeneuve geeft de 'houding van Leclerc' de schuld
© Jens Mommens

Charles Leclerc verkaste tussen 2018 en 2019 van het Formule 1-team van Sauber naar Scuderia Ferrari. Een en ander werd breed uitgemeten in de media, want de Monegask ging zijn teamgenoot Sebastian Vettel het vuur aan de schenen leggen. En dat is exact wat er ging gebeuren.

Charles Leclerc pakte twee overwinningen en maar liefst zeven pole positions - de meeste van alle coureurs - en sloot het GP-seizoen af als vierde, achter Max Verstappen, maar voor zijn ervaren teamgenoot Sebastian Vettel, die vijfde werd in het kampioenschap.

"Ferrari viel uit elkaar dit seizoen", aldus Villeneuve tegenover het Nederlandse Formule 1 magazine. "Er hangt veel af van hoe de coureurs met elkaar omgaan en de chemie was dit jaar - bij Ferrari - niet oké. Vanaf de eerste race ging Leclerc de baan op met een houding van 'Ik zal Vettel eens laten zien wie de baas is' en 'ik ben de toekomst'", vervolgt Villeneuve.

"Het veroorzaakte een golf - bij de fans - 'Lelcerc gaat ons redden' en de media ging hierin mee. Ik denk dat dat Vettel heeft getroffen, maar de hele situatie heeft vooral Ferrari beschadigd en ik weet niet wat Mattia Binotto hieraan had kunnen doen."

Notitie van de redactie: Jacques Villeneuve gaat volledig voorbij aan het feit dat Mattia Binotto - als teambaas - had moeten ingrijpen. Maar dat deed de Italiaan nooit in 2019. De waarheid ligt ergens in het midden, maar dat het bij Ferrari anders en beter had gekund dat staat als een paal boven water.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt je dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op onze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen uit binnen- en buitenland lezen. Maar we houden je ook op de hoogte over het laatste IndyCar-nieuws en DTM-nieuws.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of een andere F1-coureur? Of wordt het toch weer Lewis Hamilton? Je leest hier alles over het wereldkampioenschap van Formule 1.

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.