Jacques Villeneuve: Gasly krijgt het moeilijk in 'Team Verstappen'

Jacques Villeneuve: Gasly krijgt het moeilijk in 'Team Verstappen'
©Getty Images / Red Bull Contentpool
13 mrt 2019 - 15:40
Ries Boogert
DELEN

Pierre Gasly moet dit jaar boven zichzelf uitstijgen naast Max Verstappen. De Fransman zal het dit jaar niet gemakkelijk krijgen naast de Nederlander uit te kunnen blinken. Dat is de mening van Jacques Villeneuve.

Volgens Jacques Villeneuve zal Red Bull-nieuwkomer Pierre Gasly enorm zijn best moeten doen om goed voor de dag te komen als teamgenoot van Max Verstappen. Gasly vervangt dit seizoen de van Red Bull naar Renault vertrokken Daniel Ricciardo.

"Het enige doel wat Gasly dit jaar heeft is zichzelf vergelijken met Max Verstappen", laat de Canadees door La Presse optekenen. "En dat zal geen eenvoudige opave worden omdat Red Bull nu 'Team Verstappen' is. Maar hij heeft een kans en het is aan hem om uit te blinken op dit niveau."

De Formule 1-kampioen van 1997 denkt dat er ook nog een groot vraagteken boven Red Bull hangt en dan doelt de Canadees op de prestaties van de nieuwe motorpartner van het Oostenrijkse team, Honda. "Mogelijk komt er een verrassing, maar mensen verwachten al vier jaar lang een verrassing van Honda", voegt Villeneuve toe.

Een andere voormalig Formule 1-kampioen die zijn twijfels heeft over Honda is niemand minder dan Mika Häkkinen. "Ik vraag me af of Red Bull de juiste keuze heeft gemaakt. Het wordt interessant om dat te volgen", aldus de tweevoudig wereldkampioen tegenover het Spaanse AS.

De Fin heeft meer vertrouwen in de krachtbron van Renault. "Als je naar de resultaten van de testweken kijken en wat Renault heeft bereikt met de prestaties van hun motor, denk ik dat ze er erg goed voor staan."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00