Villeneuve vindt dat Mercedes Valtteri Bottas moet behouden

De discussie zal momenteel aan de orde van de dag zijn bij Mercedes AMG F1, moeten ze Valtteri Bottas weer een jaarcontract geven of verkiezen ze Esteban Ocon boven de Fin? Jacques Villeneuve zou wel weten wie hij als teamgenoot van Lewis Hamilton zou laten rijden.

Villeneuve vindt dat Mercedes Valtteri Bottas moet behouden
© Mercedes F1

Velen zijn van mening dat het waarschijnlijk is dat Mercedes-teambaas Toto Wolff er voor zal kiezen om Valtteri Bottas te vervangen voor reservecoureur Esteban Ocon. Volgens Jacques Villeneuve zou Mercedes er beter aan doen om Bottas te behouden als vaste rijder.

"Waarom zou je hem vervangen? Natuurlijk moeten ze verdergaan met Bottas. Hoe vaak ze niet als eerste en tweede over de eindstreep gekomen", aldus Villeneuve, die geen reden kan bedenken waarom Bottas vervangen zou moet worden.

"Kijk, als hij nou een halve seconden langzamer zou zijn dan Lewis Hamilton, zoals vorig jaar wel eens het geval was, oké. Dan zou ik het kunnen begrijpen. Maar dat is absoluut niet het geval", zegt de Canadees.

Over Esteban Ocon heeft de enkelvoudig wereldkampioen ook een mening. "Waarom zou je hem nemen? Hij moet zich nog bewijzen. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe goed hij werkelijk is en ik zou dat risico dus nooit nemen."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister