Vettel: "We strijden niet tegen Mickey Mouse en Donald Duck"

Inmiddels heeft Sebastian Vettel de teleurstelling over het verliezen van de 2017-titel al van zich af geschut en kijkt al weer naar het volgende seizoen. Met zijn vierde plek in Mexico maakt de Duitser geen kans meer op de wereldtitel van 2017.

Vettel: "We strijden niet tegen Mickey Mouse en Donald Duck"
Foto: Sebastian Vettel #5 (Ferrari) - Bron: Scuderia Ferrari Media

"Het is niet gemakkelijk om te realiseren dat we niet meer om de titel kunnen strijden", geeft de viervoudig wereldkampioen ruiterlijk toe. "Ik heb tot aan het eind alles gegeven en gestreden, ik heb alles gegeven."

"Ik had er nog wel alle vertrouwen in, maar uiteindelijk lukte het dus niet", aldus Sebastian Vettel.

De uitkomst van het 2017-seizoen betekent wel dat zowel Sebastian Vettel als Lewis Hamilton - met beiden vier wereldtitels - met kop en schouder boven de rest van het veld uitsteken. Vettel laat weten dat de strijd met Lewis Hamilton hem constant gemotiveerd heeft om er vol voor te gaan.

"Er zijn maar weinig sportmensen in de wereld die kunnen zeggen dat ze vier wereldtitels hebben verdiend", aldus Sebastian Vettel tegenover het Duitse Sport Bild. "Als ik terug kijk naar het afgelopen seizoen was Lewis gewoon de betere coureur en daarom heeft hij nu de wereldtitel in handen."

"Maar volgend seizoen zal ik me uiterste best doen om te voorkomen dat Lewis een vijfde wereldtitel pakt", voegt de Duitser toe. "2017 was zijn jaar, maar in 2018 wordt het een ander verhaal."

"Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt", beseft Sebastian Vettel. "Maar alles begint weer vanaf het nul-punt. We zitten met Ferrari op het goede pad en ik weet zeker dat we voorop zullen staan in 2018."

"Morgen worden we wakker en het is een nieuwe dag. Het team [Scuderia Ferrari] groeit nog steeds en er zijn veel positieven. We zitten in ieder geval op de goede weg."

Sebastian Vettel onderschat de taak van de Scuderia niet, in tegendeel. "We moeten nog beter worden en dat zullen we ook worden", zegt hij. "Laten we eerlijk zijn, we strijden niet tegen Mickey Mouse en Donald Duck."

Sebastian Vettel is, zo zegt hij, geen moment bang geweest voor zijn grootste rivaal in 2017. "Ik ben niet bang voor Lewis [Hamilton, red.]. Daar heb ik geen reden voor. Sterker nog, ik vind het geweldig om met hem de directe strijd aan te gaan."

"Wanneer je van Lewis Hamilton wint, weet je dat je trots kan zijn, hij rijdt namelijk op erg hoog niveau", aldus Sebastian Vettel.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race