Vettel was kwaad na gestuntel: 'Het ziet er nu slecht voor ons uit'

Vettel was kwaad na gestuntel: 'Het ziet er nu slecht voor ons uit'
©Scuderia Ferrari
6 okt 2018 - 21:37
Nick Van Schie
DELEN

Sebastian Vettel kende een teleurstellende kwalificatie op het circuit van Suzuka voor de Grand Prix van Japan. Door een verkeerde strategische keuze van Ferrari in het laatste gedeelte van de kwalificatie, en een kleine fout van Vettel zelf, start de titelkandidaat morgen vanaf de negende plaats.

De Ferrari rijder moet dit weekend nodig punten goedmaken op de leider in het wereldkampioenschap, Lewis Hamilton, wil hij ook maar enigszins zicht houden op een vijfde wereldtitel. Het gestuntel van de zaterdag zorgt er alleen maar voor dat de wereldtitel verder buiten bereik raakt.

“Laat ik zeggen dat ik hier niet blij mee ben”, zo zei een boze Vettel na afloop van de kwalificatie.

“Het waren late calls en onze timing was niet goed. Tijdens het rondje op supersofts dat ik had, verloor ik tijd in bochten 13 en 14. Ik werd een beetje te grazen genomen door de omstandigheden. Het was een lastige sessie.”

“Vijf minuten later begon het wel hard te regenen, er hing dus wel het nodige in de lucht. Onze verwachting was dat meer regen ging komen, maar het kwam niet. Daarom ziet het er voor ons nu slecht uit.”

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00