VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Vettel over het verkorte Formule 1-seizoen: "Het zal heel zwaar worden"

Vettel over het verkorte Formule 1-seizoen: "Het zal heel zwaar worden"
© Ferrari F1

Aanstaanden vrijdag (3 juli) beginnen de eerste sessies voor de Formule 1 Griand Prix van Oostenrijk. Voor Sebastian Vettel begint zijn laatste seizoen voor Scuderia Ferrari en de Duitser is er fysiek helemaal klaar voor.

Ondanks dat Ferrari met achterstand aan het seizoen begint, heeft Sebastian Vettel er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt. De Heppenheimer weet wat momenteel het belangrijkste is in zijn laatste seizoen voor Ferrari, zijn gezondheid en zijn conditie, waaraan hij gedurende de ontzettend lange pauze gewerkt heeft. "Ik heb mijn tijd gebruikt om het seizoen fit te beginnen", aldus Vettel tegenover RTL Television.

Tijdens de eerste twee races op de Red Bull Ring in Oostenrijk zal Ferrari hun meerderen moeten erkennen in Mercedes en Red Bull Racing. De Italiaanse renstal onthulde dinsdag dat er misstappen zijn gemaakt bij het ontwerp van de SF1000 en dus zijn ze begonnen met alles op de schop te gooien, maar de updates zijn niet eerder beschikbaar dan tijdens het derde raceweekend van 2020, in Hongarije.

Toch heeft Vettel alle vertrouwen in het korte seizoen. "We hebben er zo lang op moeten wachten en nu is het zover. En ik denk dat ik mijn tijd goed heb gebruikt om het seizoen fit te beginnen", vervolgt de 32-jarige Duitser, die weet dat het verkorte seizoen een uitdaging en zwaar zal worden.

"De fysieke voorbereiden zijn een belangrijke succesfactor. Zoveel races in korte tijd en geen pauzes tussendoor, het zal op de langere termijn heel zwaar worden", vervolgt Vettel. "Natuurlijk speelt ook de discipline een rol, aan de ene kant is er het verwerken van de data en aan de andere kant mogen we niet op een dwaalspoor raken door die data, want elke week is er een nieuwe race. Als je elke race afzonderlijk bekijkt en er het beste uit probeert te halen, betekent dit meestal dat het eindresultaat van alle races er goed uit zal zien."

Hoe de zaken er momenteel, nu Ferrari met een achterstand aan het seizoen begint, uitzien zal vrijdag en vooral zaterdag tijdens de kwalificatie blijken. De eerste vrije training voor de Grand Prix van Oostenrijk begint vrijdagochtend om 11:00 uur Nederlandse tijd.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.