Vettel over Binotto als Ferrari-teambaas: "Hij brengt rust in het team"

Mattia Binotto is sinds 2019 de teambaas van Scuderia Ferrari en dat is een enorm verantwoordelijke job, maar in de media moet hij het dikwijls ontgelden. Sebastian Vettel vangt zijn teambaas in de media op.

Vettel over Binotto als Ferrari-teambaas: "Hij brengt rust in het team"
© Ferrari F1

Binotto krijgt van voor en achter, meer dan terecht is, kritiek uit het binnenland, maar ook vanuit zijn thuisland Italië. De Italiaan krijgt meer dan genoeg kritiek over de wijze waarop hij het Formule 1-team van Ferrari leidt.

Mattia Binotto volgde eind vorig jaar Maurizio Arrivabene als teambaas op. En de eerste helft van het nieuwe GP-seizoen is met 'ups and downs' verlopen. Maar de twee - Binotto en Arrivabene - worden veelvuldig met elkaar vergeleken. En dat is volgens viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel niet terecht.

"Eerst en vooral denk ik dat het niet eerlijk is om ze onderling te vergelijken want ieder jaar is de situatie anders," antwoordt Vettel volgens Crash.net wanneer hem wordt gevraagd hoe het onder Binotto anders is dan onder Arrivabene. "Wat ik echter vooral kan zeggen dat hij dit jaar als teambaas heeft bereikt is dat we als team rustig blijven", aldus Sebastian Vettel.

En die mening is allerminst opmerkelijk te noemen. Want Ferrari staat erom bekend dat er weinig voor nodig is om paniekvoetbal te spelen. De mentaliteit van de Zuid-Europeanen speelt in dat soort gevallen parten.

"Ik denk dat de situatie niet meteen rechttoe rechtaan was en ook niet eenvoudig. We hebben niet iedere race gewonnen, dat is de meest eenvoudige situatie die je kan hebben. Daarvan zijn we ver verwijderd en we kenden niet de eerste seizoenshelft die we hoopten te hebben. Het hele team blijft zich echter focussen en iedereen blijft kalm."

"Ik denk dat Mattia het echt goed doet. Hij houdt het team samen en zorgt ervoor dat iedereen rustig blijft. Tegelijkertijd herinnert hij iedereen eraan wat we willen bereiken en wat we moeten doen, hij leidt het team."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET