Vettel na kwalificatie in Silverstone: "Ik had gewoon de snelheid niet"

Sebastian Vettel kreeg z'n zaakjes vandaag tijdens de kwalificatie voor de F1 Grand Prix van Groot-Brittannië niet voor elkaar. De viervoudig wereldkampioen, die door Ferrai-teambaas Mattia Binotto op handen wordt gedragen, kon er tijdens de kwalificatie gen superronde uit persen.

Vettel na kwalificatie in Silverstone: "Ik had gewoon de snelheid niet"
© Ferrari F1

Sebastian Vettel start zondagmiddag om 15:10 uur vanaf de zesde startpositie. Vettel, die meer dan alle steun krijgt van teambaas Binotto, kon er tijdens de kwalificatie geen 'perfecte' ronde forceren. "Ik had gewoon de snelheid niet", aldus Sebastian Vettel eerlijk, zoals we hem kennen. "Ik voelde me niet comfortabel in de auto", gaat Vettel verder. "Ik kon mijn ritme vandaag gewoon niet vinden, maar ik denk dat het morgen [zondag, tijdens de race] beter zal gaan."

Zondag start de Duitser vanaf de zesde startpositie en de Ferrari noemt dat 'vanuit de achterhoede'. Daarnaast verwacht Vettel een lastige race, want "de Mercedessen zijn erg snel." Vettel tipt Mercedes dan ook als favoriet voor de overwinning.

Wat de competitie tussen Ferrari en Red Bull betreft is de Duitser ook duidelijk. "Ik verwacht een zware strijd met Red Bull", aldus de teamgenoot van Leclerc, die zondagmiddag vanaf P3 gaat starten.

Niet alleen Max Verstappen start zondagmiddag in Groot-Brittannië voor de Ferrari-rijder uit Duitsland, maar ook hij heeft ook Pierre Gasly, die het dit weekend meer dan goed doet, voor zich staan. Glimlachend laat Vettel weten: "Eentje [Red Bull] zou saai zijn en natuurlijk ben ik niet blij met vandaag, dus kijk ik vooruit naar morgen", aldus Vettel.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.