Vettel mist USGP pole: "Twaalf milliseconden is echt heel weinig!"

Vettel mist USGP pole: "Twaalf milliseconden is echt heel weinig!"
© Ferrari F1

Sebastian Vettel reed zaterdag een uitstekende kwalificatie op CoTA, maar bleef steken op de tweede plek op slechts 12 milliseconden van de pole tijd van Valtteri Bottas.

De eerste startrij wordt zondagavond gevormd door polesitter Valtteri Bottas en Sebastian Vettel. Het verschil tussen de twee coureurs was minimaal. Sebastian Vettel moest slechts 0,012 seconde prijsgeven op de ronde van Valtteri Bottas, die een 1:32.029 reed.

"Morgen [zondagavond] op de grid sta ik ongeveer acht meter achter Valtteri [Bottas] en dat is lijkt een beetje vreemd, aangezien het gat in de kwalificatie veel kleiner was. 12 duizendste is echt heel weinig", aldus Vettel. "Ik kan dus gerust zeggen dat ik een beetje pech heb gehad."

"Maar ik moet wel toegeven, dat er tijdens mijn eerste run nog ruimte was voor verbetering", vervolgt de Duitser, die zijn nieuwe teamgenoot de laatste twee races weer aan de hand meeneemt. "Helaas was ik iets te agressief en misschien was de baan ook wat langzamer geworden. Dat zijn waarschijnlijk de factoren waardoor de pole mij ontglipte."

Sebastian Vettel ziet mogelijkheden om de race naar zich toe te trekken. "Het is niet verkeerd om de race vanaf de eerste startrij te beginnen, zoals Kimi [Räikkönen] vorig jaar liet zien", gaat Vettel verder, die in 2018 zijn voormalig teamgenoot Kimi Räikkönen er met de winst vandoor zag gaan.

"Het zal erg belangrijk worden om alles, vanaf het begin, goed te doen en geen enkele fout te maken, als het gaat om de bandenstrategie. Misschien loont het, zoals we vorige week zagen, om een berekend risico te nemen", aldus de viervoudig wereldkampioen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Wilt u hier adverteren? Laat u informeren over de mogelijkheden. U krijgt vandaag nog antwoord.
Vraag informatie aan
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk
vrijdag 03 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 04 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 05 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.