VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Vettel kijkt naar 2020: "Er ligt nog werk om het gat te dichten"

Vettel kijkt naar 2020: "Er ligt nog werk om het gat te dichten"
© Ferrari F1

Ondanks de stroom van kritiek en de geruchten die sinds een paar weken de ronde doen, is Sebastian Vettel klaar om Ferrari in 2020 te laten groeien.

Volgens Vettel is het doel om voor volgend jaar de details te verbeteren, die het afgelopen seizoen misliepen en niet werkten, om zo al in 2020 voor de wereldtitel te vechten. Sebastian Vettel maakte in 2019 een slecht seizoen mee. Een van de redenen dat hij veel kritiek over zich heen kreeg was dat hij voor een fors deel zelf verantwoordelijk was voor de uitvalbeurten en slechte prestaties. De Duitser hoopt de druk die dit met zich mee brengt te kunnen benutten vanaf eerste race in Melbourne, Australië.

"Het was van mijn kant geen goed seizoen, ook al was het niet zo slecht als dat het werd afgeschilderd", aldus de Ferrari-coureur. "Er waren races waar ik fout zat, zoals in Monza en ook waren er situaties waar ik zelf niets aan kon doen, zoals in Canada en Rusland. Als ik eerlijk ben, weet ik zeker dat ik het beter kan doen en dat is mijn doel voor volgend jaar."

"De nieuwe auto is nu bijna klaar, ook al ligt er nog werk om het gat - met Mercedes - te dichten", vervolgt de viervoudig wereldkampioen. "Deze winter moeten we beter werk leveren dan de anderen en gelukkig hoeven we niet veel te veranderen. Er zullen hier en daar wat veranderingen worden gemaakt en dat moet genoeg zijn om het verschil te maken. Persoonlijk zal ik al mijn ervaring inzetten om dingen op de best mogelijk manier te laten verlopen."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.