Vettel humoristisch: "Beetje verdacht dat Honda zo snel is"

Max Verstappen pakte zaterdagavond in Brazilië dominant de pole position. Met een verschil van ruim een tiende - vergeleken met Sebastian Vettel, die de tweede tijd liet noteren, greep de Nederlander zijn tweede officiële pole. Iets wat in de ogen van Ferrari-rijder Sebastian Vettel 'verdacht' was.

Vettel humoristisch: "Beetje verdacht dat Honda zo snel is"
© Ferrari F1

Er wordt wel eens gezegd dat Duitsers geen humor hebben, maar Sebastian Vettel liet zaterdag na de kwalificatie wel degelijk iets van zijn lollige-kant zien. Nadat de Duitse Ferrari-coureur uit de persconferentie kwam, stapte hij het vierkantje bij pers in en verscheen bij Ziggo Sport voor de camera.

Vettel vertelde over zijn eigen optreden het volgende: "Het zat erg dicht bij elkaar. Misschien had er wel iets meer ingezeten tijdens mijn eerste run in Q3." Maar tijdens de tweede run was de temperatuur verder gedaald, naar 30 graden Celsius, terwijl dat aan het begin van de kwalificatie 34 graden Celsius was. "Mijn laatste run voelde meteen al niet goed aan", aldus Vettel.

En dan gaat Vettel verder, en speelt het spelletje - wat Red Bull al weken opvoert - mee. "Max [Verstappen] reed een erg goede ronde en ik denk dat we tevreden mogen zijn met onze positie op de eerste startrij", vervolgt Vettel, om vervolgens over te gaan in een grijns-modus. "Ik ben wel verrast door de snelheid van Honda op de rechte stukken. Ik weet niet waar ze dat vandaan halen. Ik weet niet hoe dat kan."

"Wij zijn al het hele seizoen snel op de rechte stukken, en zijn dat nog steeds. Maar Honda was niet zo snel en nu plotseling wel. Ik weet niet, misschien moeten ze dat maar eens uitleggen", grijnst Vettel.

Ook tijdens de persconferentie, na de kwalificatie, begon Vettel ook al over het feit dat hij het 'verdacht' vond dat Honda zo snel was op de rechte stukken, iets waarin hij door een even lollige Lewis Hamilton ondersteund werd.

Of de discussie rondom het 'mogelijke gesjoemel' van de Scuderia nu dan eindelijk stopt, is nog maar de vraag. Pas in Abu Dhabi kan volledig uitsluitsel gegeven worden, want de ligging van het Arabische Monaco, zoals Yas Marina ook genoemd wordt, is nagenoeg op zeeniveau. Dus pas dan zullen - als Ferrari er dan weer met kop en schouders bovenuit steekt - de verhalen wegebben.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.