Vettel grapt: "Op 1 december is vergeten hoe snel we waren"
©Pirelli F1 Media

Vettel grapt: "Op 1 december is vergeten hoe snel we waren"

15 mrt 2019 - 14:58
Ries Boogert

Het was nog net niet het gesprek van de dag, maar velen maakte zich nogal druk om de snelheid van de Ferrari's in de tweede vrije training. Er werd lustig op los gespeculeerd. Maar alles had te maken met vertrouwen en daaraan ontbrak het bij Sebastian Vettel.

Tijdens de eerste vrije training waren de Ferrari's bovenin de tijdenlijst te vinden. De tweede trainingen bleven Vettel en Leclerc wat achter. Wat daarvan de reden was is niet bekend, en misschien is dat ook de bedoeling.

"Het was leuk vandaag. Misschien waren we niet zo snel als dat we wilde zijn of misschien deden we het er wel om, maar het is vrijdag. En uiteindelijk maakt dat allemaal niet uit", begint Vettel. "Ik weet zeker dat niemand zich op 1 december kan herinneren hoe snel we op 15 maart waren."

"Het ontbreekt me een beetje aan vertrouwen, het was een lastige dag voor ons, maar dat was voor iedereen het zelfde", vervolgt de Ferrari-coureur. "We zijn nog niet waar we willen zijn, niet zo zeer wat de snelheid betreft, maar meer hoe de auto aanvoelt", geeft Vettel toe.

"We konden maar niet het juiste ritme vinden, wat hier erg belangrijk is op de hobbelige baan. Maar ik denk dat het morgen beter zal gaan en dat we weer het vertrouwen in de auto terug hebben. Soms was de auto echt heel, heel goed en daarop kunnen we verder bouwen. Nu moeten we de koppen bij elkaar steken, en morgen een betere dag hebben."

"De nacht duurt nog lang en onze engineers zijn heel erg slim. Ik heb er alle vertrouwen in", aldus Vettel.

DELEN
Meer nieuws
F1 GP Bahrein
vrijdag 29 maart 2019
1e Vrije Training12:00 - 13:30
2e Vrije Training16:00 - 17:30
zaterdag 30 maart 2019
3e Vrije Training13:00 - 14:00
Kwalificatie 16:00 - 17:00
zondag 31 maart 2019
Race 17:10 - 19:10
Sakhir / F1-weer