Vettel ergert zich aan zwerfafval: "Nemen jullie je flesjes mee?"

Ferrari-coureur Sebastian Vettel kwam zondag als derde over de finish. Na de race werd hij, net als andere coureurs, aan de tand gevoeld over zijn raceweekend in Hongarije. Daaruit bleek dat de Duitser niet alleen een bekwaam coureur is, maar ook een milieuvriendelijke eigenschap heeft.

Vettel ergert zich aan zwerfafval: "Nemen jullie je flesjes mee?"
© Pirelli F1 Media

Het was de viervoudig wereldkampioen opgevallen dat er rondom het 'vierkantje', waar de coureurs na iedere kwalificatie en race naar toe gaan om de pers te woord te staan, bezaaid lag met plastic flesjes.

Nadat Vettel klaar was met een van de interviews kwam hij plotseling met een opruimverzoek. "Nemen jullie je flesjes mee? Het is hier een vuilnisbelt", haalt het Duitse Bild Vettel aan. "Gisteren heb ik gezien dat iedereen hier van alles laat rondslingeren. Ik haat mensen die dat doen."

Maar wat blijkt, Vettel's oproep had succes. De aanwezige mensen van de pers begonnen de plastic flesjes meteen te verzamelen. "Kijk daar ligt er ook nog eentje, die kun je aan mij geven", aldus een milieubewuste Vettel.

Sebastian Vettel staat erom bekend dat hij af en toe op een onverwachte manier uit de hoek kan komen. Zo liet de Duitser vorig jaar al weten er geen prijs op te stellen dat fans met hem een selfie willen maken. "Dat vind ik zo onpersoonlijk. Ik heb liever dat ze mij de hand schudden", aldus Vettel vorig jaar.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race