VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Verstappen ziet voordelen: "Ik zet mijn helm op en hoor niets meer"

Verstappen ziet voordelen: "Ik zet mijn helm op en hoor niets meer"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen wordt geacht dit jaar de wereldtitel te kunnen binnenslepen. Maar de Nederlandse Formule 1-coureur is niet te veel bezig met de reuring rondom zijn persoon en probeert zich zoveel mogelijk van het 'Max Verstappen-nieuws' te distantiëren.

Verstappen ziet dat hij als Formule 1-coureur duidelijk voordelen heeft als bijvoorbeeld een voetballer. In gesprek met de Telegraaf zegt hij: "Dat is een voordeel als autocoureur, hè. Als ik mijn helm opzet dan hoor ik niets meer. Voetballers hebben continu te maken met het publiek, bijvoorbeeld bij een inworp."

In 2020 moet Verstappen voor de wereldtitel kunnen gaan. In het aanstaande GP-seizoen heeft hij als tweeëntwintigjarige voor het laatst de kans om de jongste wereldkampioen ooit te worden. Maar dat kan de Limburger niet zoveel schelen, omdat hij er totaal niet mee bezig is. Max Verstappen wil niets anders dan winnen. "Iedereen heeft daarover gezegd wat ze willen en dat moet ook", aldus de Red Bull-coureur.

Vrijdag, wanneer de eerste sessies voor de seizoensopener in Australië worden afgewerkt, begint het nieuwe Formule 1-seizoen. "Ik hoop echt dat we daar direct mee kunnen doen. We hoeven niet eens per se de snelste re zijn, maar als het mag niet grote zijn dan twee à drie tienden", gaat Verstappen verder. "Het is seizoen is namelijk nog lang en er kan nog veel gebeuren. Maar als we een halve seconde van de kop af zitten, dan wordt het lastig. Mercedes heeft een steile ontwikkelingscurve en dat is niet makkelijk bij te benen. Mocht dat het geval zijn, dan is dat erg pijnlijk. Maar ik kan er niets aan veranderen."

Het Formule 1-team van Red Bull Racing en Max Verstappen zien zichzelf als grootste uitdager van de regerend wereldkampioenen: Mercedes en Lewis Hamilton. In Australië moet dat blijken en pas na de derde Grand Prix van 2020 weten we het zeker.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.