Verstappen zette in 2020 al snel de knop om: "Ik baalde enorm"

Max Verstappen wist in 2020 al snel dat hij niet in staat was om voor de wereldtitel te gaan. Om te voorkomen dat hij gefrustreerd zou raken, zette hij vrij snel de knop om. Dat onthulde de Nederlander in gesprek met de officiële website van de Formule 1.

Verstappen zette in 2020 al snel de knop om: "Ik baalde enorm"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Zoals aan het begin van ieder seizoen heeft Red Bull ook aan het begin van 2020 hoog van de toren geblazen. Maar als snel bleek dat Red Bull-coureur Max Verstappen niet mee kon doen om het hoogst haalbare: de wereldtitel. "Ik merkte al vrij snel dat onze snelheid niet voldoende was om Mercedes aan te vallen", zei Verstappen al in 2020.

Ondanks dat hij niet kon meedoen voor de wereldtitel, liet Verstappen het er niet bij zitten. Hij was niet van plan om zijn hoofd te laten hangen, maar ging er voluit voor. "In het begin baalde ik enorm, vooral omdat wij echt het geloof hadden dat echt ging gebeuren", onthult Verstappen tegenover website van de sport.

"Maar het mocht weer niet zo zijn", gaat hij verder. "Ik kon het maar beter accepteren en er alles uit te halen wat er in zat. Ik had geen zin in frustraties en zette de knop snel om. Je houdt het geen heel seizoen vol als je vol met frustraties zit."

Ondanks dat Max Verstappen niet voor de wereldtitel kon meedoen wist hij wel een poleposition te scoren, twee races te winnen, zes keer als tweede te eindigen en driemaal als derde over de streep te komen. Vooral de laatste Grand Prix van 2020 was hoopgevend voor Red Bull-Honda, nadat Verstappen zijn derde pole pakte en de race overtuigend won.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2020F1 nieuws 2021Formule 1 2020Formule 1 2021Honda Racing F1Max VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.